PDA

Vis full versjon : Keyless-go virker ikke lengre...



Torsen67
22/10/12, 18:03
Noen som har en ide om hvorfor?

Børge Vikebø
22/10/12, 18:45
Keyless-go?? Definer?

Torsen67
22/10/12, 19:52
At man kan forlate bilen uten å låse den. Låser seg selv når du kommer på en viss avstand. Kjekt når man har hendene fulle. Virket de første dagene i mitt eie.

HansM
22/10/12, 19:58
At man kan forlate bilen uten å låse den. Låser seg selv når du kommer på en viss avstand. Kjekt når man har hendene fulle. Virket de første dagene i mitt eie.

Trodde man ikke fikk det til V70 før 08->

Torsen67
22/10/12, 20:31
Høres merkelig ut. Hadde det på en 2002 Toyota Yaris. Har da forlatt bilen flere ganger, og da har den vært låst når jeg kom tilbake.

hgnubel
22/10/12, 20:40
Vet ikke hva V70 2002-modell kan ha, men siden ca 1996 har det i hvert fall vært en autolås-funksjon på 850 og S/C/V70 med alarm som fungerer slik at hvis du låser opp bilen med fjernkontrollen og ikke åpner noen av dørene innen ett eller to minutter så låser den seg automatisk igjen.

Hvis man vil prøve seg litt frem med å låse og låse opp (og eventuelt ikke låse) må man være klar over at bilen kan tenkes å gjøre dette. Hvis du parkerer, går ut av bilen, låser, og så tenker "nei vent litt, nå skal jeg teste..."; låser opp igjen og så forlater bilen, så vil den sannsynligvis låse seg selv.

Børge Vikebø
22/10/12, 20:43
Som hgnubel sier, disse låser seg kun igjen om man ikke åpner dørene etter å ha låst opp, går ca 1 minutt.

På Toyota generellt er dette noe som programmeres etter kjøpers ønske dersom vedkommende ber om det, i utgangspunktet låses de ikke automatisk (jobber på Toyota og har enda til gode å ha vært borti en her i Bergen som har dette programmert..)

Sånn skikkelig keyless go er at du kan låse opp og låse bilen samt start med nøkkel i lommen.

Tor-Erik
22/10/12, 21:13
Vet ikke hva V70 2002-modell

Har selv en v70 02.

Min låser seg automatisk når eg først låser den med fjernkontroll også låser opp igjen uten å lukke opp noen dører. Men går litt lenger tid en 2 minutter, vist eg ikke tar feil så er det nærmere 5 minutter. Dette kan kanskje forandres med Vida Dice eller hos Volvo forhandler.

Eg ha lagt merke til at når eg går ut av bilen og låser med fjernkontroll så går det ca 30 sek så låser bakluken seg.

Torsen67
22/10/12, 22:15
Aha, altså bare en keyles-go light versjon:D

Børge Vikebø
22/10/12, 22:47
Det er ikke bakluken som låser etter 30 sec , derimot tanklokket :)

Tor-Erik
23/10/12, 21:10
Det er ikke bakluken som låser etter 30 sec , derimot tanklokket :)

Ahaaa, det må må eg sjekke i morgen. Litt artig egentlig.

Men tror at dette er mange forskjellige settinger man kan forandre med Vida Dice eller tar eg feil?