PDA

Vis full versjon : Dyser og formotstander



Arne94
22/10/12, 15:52
Har bygd om min 95 mod 945 fra FB til FK, og loddet inn motstander og disse blir veldig varme, selv om bare tenning er på uten at bilen går!

Men jeg var innom Volvo Kvernland og snakket med en kar som mente at motstander ikke var nødvendig før man skulle "blodtrimme"
Han hadde bygd om en 740sugis til turbo.

Og da lurer jeg på hvilken ohm det er orginalt til Guledyser i forskjell til Orginale grønne FK dyser? OG skal det være motstander innloddet i ledningsnettet?

ArneR
22/10/12, 16:20
Jeg skjønner at du er relativt ny, men det er uansett påkrevd at du leser og gjør deg forstått med reglene her på forumet. Emnetittelen skal gjenspeile hva du lurer på på en sånn måte at folk skal slippe å måtte lese tråden for å forstå hva du lurer på, og et slikt spørsmål hører heller ikke hjemme under "avansert trimming".

Og dette er besvart i andre tråder her, bl.a. i tråden her: http://forum.vccn.no/showthread.php?2521-Guide-fra-A-til-F-FK-FT-%28oppdatert-02-03-10%29

Arne94
23/10/12, 15:47
Ingen?

Jan turbo
23/10/12, 15:52
Når du kjører med de orginale Turbodysene så MÅ du bruke formotstander,sånn som det er på de orginale turbobilene. Hvis ikke så svir du av dysene eller hjernene dine. De orginale f-dysene er høyohm , mens turbodysene er lavohm.

Arne94
24/10/12, 10:22
Jeg gjorde som "how to A-F" manualen og der sto d at man skulle klippe de ledninga som gikk fra EN stor til FIRE mindre og lodde inn der, MEN jeg hadde bare en grå ledning som gikk fra EN til FIRE i ledningsnettet og loddet inn motstanden der..

Har jeg loddet på jording? motstanden blir veldig varm og bilen går laangt i fra som den skal!

ArneR
24/10/12, 12:11
Da har du nok loddet på feil ja. Det skal være en tykk grønn ledning som går over til 4 tynnere grønne der, de skal du lodde den innpå.

Under howto avdelingen ligger det koblingsskjema til bilen din, du bør laste ned det og dobbelsjekke hvilken farge ledningene har, jeg har mest erfaring med 240 serien, men har gjort dette på en 940 også, og jeg kan banne på at den ledningen vi loddet oss innpå var grønn.

Arne94
25/10/12, 07:37
Var det jeg fryktet for ja.. uansett takk for svar! :) hvert til meget god hjelp!