PDA

Vis full versjon : STOR lekkasje!



Håvar Nygård
22/10/12, 15:31
Jeg har et relativt stort og irriterende problem.. i det siste så har jeg opplevd å få mange liter med vann inn på gulvet bak fører setet, det er INGEN tegn på at det kommer inn i lister eller lignende fra dører eller vinduer, det er KUN på gulvet bak førersetet hvor det er bløtt.. og jeg kunne høre her om dagen etter det hadde regnet en god del at det "plasket" i vifta når jeg skrudde på AC

dette oppstår kun når det regner, og det lukter ikke unormalt hvis en ser bort ifra at det er et 14 år gammelt teppe som blir bløyta opp...
jeg har sjekket dreneringsrør og de drenerer som de skal

er det noe sted hvor vannet kan renne inn? mye som tyder på at det renner inn via ventilasjonsanlegget.. og fosser ut på gulvet bak når jeg kjører, for jeg så at det var en AC utgang under førersetet.

dette er en 855 2.0 97 mod

Takker for evt. svar :D

850GLTsilver
22/10/12, 18:05
Er nok slangen for evakuering av vann som samler seg i området mellom motorrom og frontrute.
Om du ser inne i kroken rett bak høyre fjærtårn så ser du to slanger der.
Den ene sørger for at vann som havner rundt selve luftinntaket evakueres.

Ta en litt stiv ledning og stak opp der.
Du må ta av den stoe sorte plastplata som dekker vindusviskermotor og luftinntak.

Håvar Nygård
22/10/12, 23:12
Er nok slangen for evakuering av vann som samler seg i området mellom motorrom og frontrute.
Om du ser inne i kroken rett bak høyre fjærtårn så ser du to slanger der.
Den ene sørger for at vann som havner rundt selve luftinntaket evakueres.

Ta en litt stiv ledning og stak opp der.
Du må ta av den stoe sorte plastplata som dekker vindusviskermotor og luftinntak.



det høres veldig ut som dreneringsrørene? det er jo 2 tykke slanger som heller vannet rett igjennom motorrommet..finnes det flere slanger en dette?

850GLTsilver
23/10/12, 12:10
det høres veldig ut som dreneringsrørene? det er jo 2 tykke slanger som heller vannet rett igjennom motorrommet..finnes det flere slanger en dette?

Er to på høyre side, rett bak fjærtårnet.

I tillegg en litt nærmere midten, og en på venstre side.

Sveinung
26/02/13, 08:40
Kjedelig at du ikke finner ut av dette. Fremdeles like mye vann i bilen?

Håvar Nygård
26/02/13, 13:57
jaa det er nok det, snakkte med Volvo verksted idag og de sa at lekkasjen kunne komme ifra takrailsa.. så da har jeg et sted til jeg må få sjekket :)

Sveinung
26/02/13, 14:06
De kan du jo ta av eventuelt. Så kan du se hva du finner. :)

jerognal
26/02/13, 21:47
Hadde lekkajer derfra når eg kjøpte v70'en min for 6 år siden. ta av rails og fuge opp med butyltetning så er det tett.

gswede
27/02/13, 00:05
Har du sjekket drenslangene for frontruta? en på hver side. Løv og dritt tetter slangene.
Sjekk aircon dreneringa..
www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=11876

Sveinung
27/02/13, 07:05
Hadde lekkajer derfra når eg kjøpte v70'en min for 6 år siden. ta av rails og fuge opp med butyltetning så er det tett.

Er disse limt fast?

Håvar Nygård
27/02/13, 08:46
Har du sjekket drenslangene for frontruta? en på hver side. Løv og dritt tetter slangene.
Sjekk aircon dreneringa..
www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=11876

Sitter denne dreneringen inni bilen? finnes der en drenering som går fra utenifra, inn til AC og videre ut i motorrommet evt.?

gswede
27/02/13, 23:56
Evaporatoren dreneres ut gjennom chassis ja, er ikke sikker på hvor den sitter. Er den tett vil du samle vannet i bilen.
Mener det skal ligge en how-to her www.matthewsvolvosite.com/volvo-850-repairs

mrstfu
01/03/13, 12:14
Sitter dreneringsslange i bunn av varmergisteret og, med slange ned i gulvet og ut av bilen, ofte med en liten knekk på seg, kan tette seg. Imidlertid, denne burde forårsaket vann på gulvet fremme og, ikke bare bak.

Daniel V
03/03/13, 17:47
Takrailsa er ikke limt nei. De sitter skrudd. Skruene må være satt inn med en guffe sånn at det blir tett i gjengene. Hvis ikke renner vannet inn i bilen.

Martin.S
03/03/13, 18:05
Sitter ikke det pakning under railsa også da? Sånn som på 945?

Travellingman
04/03/13, 17:25
Jeg har et relativt stort og irriterende problem.. i det siste så har jeg opplevd å få mange liter med vann inn på gulvet bak fører setet, det er INGEN tegn på at det kommer inn i lister eller lignende fra dører eller vinduer, det er KUN på gulvet bak førersetet hvor det er bløtt.. og jeg kunne høre her om dagen etter det hadde regnet en god del at det "plasket" i vifta når jeg skrudde på AC

dette oppstår kun når det regner, og det lukter ikke unormalt hvis en ser bort ifra at det er et 14 år gammelt teppe som blir bløyta opp...
jeg har sjekket dreneringsrør og de drenerer som de skal

er det noe sted hvor vannet kan renne inn? mye som tyder på at det renner inn via ventilasjonsanlegget.. og fosser ut på gulvet bak når jeg kjører, for jeg så at det var en AC utgang under førersetet.

dette er en 855 2.0 97 mod

Takker for evt. svar :D

Har du takluke? Er vel noe drenering der som kan gå tett...