PDA

Vis full versjon : Lås til bakluke og hanskerom.



marius_kj
21/10/12, 16:59
Hei.
Bakluka til min Volvo 850 vil ikke lukkes og jeg trenger ny lås. Noen som har peiling på hvor dette kan skaffes? Legg gjerne ved link til sted. Har sjekket med en del huggerier, men de ønsker som regel å selge hele bakluka.
I tillegg har hanskerommet gått i vranglås...noen idé om hvordan jeg kan ordne dette uten å bryte sunn hele luka?

Mvh
Marius

mrstfu
21/10/12, 22:34
ang hanskerommet ditt er det egentlig bare en måte å gjøre det på, hadde samme problemet på min, er en liten overføringsarm inne i der som knekker. om du måler ut 4cm ovenfra, og 21cm fra venstre side på lokket, skal du kunne borre et hull der, og få tak i hempa som går inn på låsebøylen, og på den måten åpne lokket.

send en melding til Morgis her på forumet, mener det er han som ga meg målene for hvor man borrer, og målene er jeg ikke hundre prosent sikker på.

uansett, for å demontere lokket, må du åpne lokket, siden lokket sitter fast i innvendig hanskerommet. hanskerommets innvendige vegger er igjen skrudd fast i dashen innenifra, så du må ha opp lokket uansett. ond sirkel, det der:-)