PDA

Vis full versjon : Rar oppførsel på bakdiff



n0gga
20/10/12, 17:59
Heihei!
Var en tur i Sverige idag for å kjøpe litt snus, og der var det full vinter.
Var nødt til å unne meg noen veldig breie svinger når jeg kom opp (naturligvis).
Etter lekestunden kjørte jeg videre til butikken som ligger 2 min unna grensa.

Det var her det rare fant sted, for når jeg skulle parkere, så skulle jeg snu bilen med fullt rattutslag, og følelsen bilen gav meg da minnet mye om låst diff.
Ble veldig bekymret for om noe kunne være galt, og merket også dette når jeg rygget med rattutslaget.

På hjemturen merket jeg ingenting til problemet, INGEN ulyder eller noe sånt.
Har overhodet ikke slik oppførsel ved fullt rattutslag på asfalt. Testet det senest etter hjemturen fra Sverige.

Noen som vet hva dette kan være? Høres jo rart ut at diffen plutselig skal sperre når det er snøføre og kaldt...?

Takk!

Edit: er snakk om en 1996 940 B230FK

Kauto
20/10/12, 19:41
Hørtes ut som at du kan ha slyngdiff=) 1041 aksel, av og til når du har hærjet litt, så kan den "henge" litt i låst posisjon=) Min gjorde det av og til etter jeg hadde spint å hærja med bilen=) Løsner når du begynner å kjøre igjen =)

n0gga
20/10/12, 19:54
Såpass, har vært veldig nysgjerrig på om det er 1041-aksel på denne bilen!
Tenker også at siden den oppfører seg fint ellers, ingen ulyder eller noe sånt, så kunne det være fordi det var slyngdiff.

Høres bra ut ;)

Kauto
21/10/12, 02:41
Det er godt mulig det er det altså=) Bare å prøve å stå stille å spinne å se / kjenne etter om den plutseli drar med seg det andre hjulet også=) Kom av og til et lite dunk på min husker jeg. Når jeg skulle hive bilen i en sving og den bare ville på 1 hjul, var et lite spark i clutchen nokk til at den slo inn det andre hjulet på tørra! :) Funka fjell!