PDA

Vis full versjon : Foring øvre motorfeste 98 V70



Arvid André
03/05/10, 19:16
Hey!

Har akkurat skrudd av øvre motorfeste å skal til å bytte foring. Noen som har en bra teknikk på å få ut det gamle? Er det lettest å få ut hvis en varmer opp først?

Takk for svar!

Morgis
03/05/10, 19:23
Bruk ei tyn baufil og kutt deg gjennom fra innsiden og ut :)
http://www.morgis.net/Volvoforum/Veiledere/Foringer/Ovre%20motorfeste/850%20x70/4.jpg
http://www.morgis.net/Volvoforum/Veiledere/Foringer/Ovre%20motorfeste/850%20x70/5.jpg

Arvid André
03/05/10, 19:38
Ah, den 'vakke dum :)

Takker!

Arvid André
03/05/10, 20:15
Når du skulle ha i den nye, hva gjorde du da? Går det greit å bruke no glidemiddel, eller er det dumt, og vil den bare flytte på seg da når det er montert?

locked
03/05/10, 22:43
jeg pella av hele braketten og fylte hulrommet i foringa med rutelim og lot det gjennomherde noen dager.

aldri mer problem med det :)

Lillevik
04/05/10, 00:51
jeg pella av hele braketten og fylte hulrommet i foringa med rutelim og lot det gjennomherde noen dager.

aldri mer problem med det :)

Jeg brukte en presse for å få den ut, lånte på et verksted og de skulle ikke ha noe for lånet da, enkelt å greit.

Skiftet på en SAAB 9000, da brukte jeg hammer, flatjern og en halv flaske Zalo :-)

Morgis
04/05/10, 07:20
Hadde ikke montert originalforing. Får ordentlig polyforing til samme prisen, som varer mye mye lengre, og som er delt i to. Kjempelett å montere.

Arvid André
04/05/10, 14:49
Takk for svar ;)

Hvor får du tak i polyforing? Har allerede kjøpt org jeg da, men kan sikkert kjøpe en til ;)

Morgis
04/05/10, 14:51
Kjøpte på IPDusa.com
Men både BCB og pedersen har nok dette liggende :)

Arvid André
04/05/10, 14:59
Den er grei :)

Sjakalen
04/05/10, 19:06
Advarsel. Bilen blir en rullende vibrator med den poly foringa :D

ThePlace
04/05/10, 19:32
Er det ikke kommet en ny type foring fra Volvo til øvre motorfeste?
Mente jeg leste det et sted, men at du måtte spørre om det/oppgi det nye varenr for å få det.
Stemmer dette eller er jeg helt på bærtur.....

Arvid André
04/05/10, 22:05
Fått satt i det nye nå, og kikka litt rundt og fant jaggu en foring til som var litt slitt.

På min satt det et feste nederst til høyre, ganske rett inn for framhjulet. Den var det nesten ikke noe igjen av. Er det det samme greiene på bensinmotorene? Så ut som det lå ann på en gummikladd på en måte. Noen som skjønner hva jeg mener her? He-he.

locked
04/05/10, 22:09
Er det ikke kommet en ny type foring fra Volvo til øvre motorfeste?
Mente jeg leste det et sted, men at du måtte spørre om det/oppgi det nye varenr for å få det.
Stemmer dette eller er jeg helt på bærtur.....
Ja, men erstatningen er at hele festet skiftes ut. Det får man ihvertfall til V70. Usikker om det passer 850 også.

Arvid André
04/05/10, 22:42
Advarsel. Bilen blir en rullende vibrator med den poly foringa :D

Det hørtes ikke bra ut! :D

Angående det høyre motorfeste, trur jeg at jeg fant det på iPd sine hjemmesider:

http://www.ipdusa.com/version.asp?strPageHistory=category&numSearchStartRecord=0&strParents=128,364,763&P_ID=2793&CAT_ID=763&V_ID=6150

Det er vel det samme til både diesel og bensin det?

Morgis
04/05/10, 22:46
Advarsel. Bilen blir en rullende vibrator med den poly foringa :D

jeg merket ingenting forskjell. Har montert poly i nedre girkassefeste også. merker fortsatt ingen vibrasjon.
merker bare at hele bilen er mye fastere i fisken

Lillevik
05/05/10, 00:54
Er det ikke kommet en ny type foring fra Volvo til øvre motorfeste?
Mente jeg leste det et sted, men at du måtte spørre om det/oppgi det nye varenr for å få det.
Stemmer dette eller er jeg helt på bærtur.....

Volvo har forandret hele foringen som er festet i torpedoveggen, ny brakett og foring. Stemmer nok det du har fått opplyst.

ThePlace
05/05/10, 15:37
Volvo har forandret hele foringen som er festet i torpedoveggen, ny brakett og foring. Stemmer nok det du har fått opplyst.

Får man dette automatisk eller må mam spørre spesifik etter det?
Noen som har varenr. på den nye foringen?

Morgis
05/05/10, 16:02
passer den på de eldre femmerene?
trodde den var en del av det nye topplokket på senere hvitmotorer.

Lillevik
06/05/10, 00:10
Får man dette automatisk eller må mam spørre spesifik etter det?
Noen som har varenr. på den nye foringen?

Dette får du automatisk, Volvo har forandret foringen og delenummeret, om du kommer med gammelt eller nytt nummer spiller ingen rolle, du får den nye utgaven uansett.

Lillevik
06/05/10, 00:11
passer den på de eldre femmerene?
trodde den var en del av det nye topplokket på senere hvitmotorer.

Ble montert rett på min 99' V70 ihvertfal. Og er vel akkurat samme som på 850 så vidt jeg vet?

Morgis
06/05/10, 06:33
Du har nytypen med alu arm.
Før 98 var det sort stålarm. Tror ikke disse kan brukes om hverandre

Tore
06/05/10, 08:58
passer den på de eldre femmerene?
trodde den var en del av det nye topplokket på senere hvitmotorer.

Enig med deg; De nye festene er for motorer fra og med 1999; der sitter motorfestet i alu boltet på toppen av toppen - og her har volvo kommet med en oppdatering. På motorer som er fra 1998 eller eldre er det sortlakkert stålfeste som er boltet på siden av toppen. Her passer ikke hverken det festet som kom orginalt på 1999 og nyere eller det oppdaterte feste som passer på 1999 eller nyere.

treboR87
09/05/10, 12:05
jeg merket ingenting forskjell. Har montert poly i nedre girkassefeste også. merker fortsatt ingen vibrasjon.
merker bare at hele bilen er mye fastere i fisken

Har slik lilla polyforing på øvre motorfeste på S70.. ikke noe negativt ang vibrasjoner, men får jo motorlyden rett inn i kupeen..

Morgis
09/05/10, 12:23
Har slik lilla polyforing på øvre motorfeste på S70.. ikke noe negativt ang vibrasjoner, men får jo motorlyden rett inn i kupeen..

godt mulig, men jeg merket ingenting. :)
Men på en annen side, så er foringen min på torpedoveggen noe dårlig, så mulig den tar hånd om vibrasjonene.