PDA

Vis full versjon : 2,3fk ryker turboer



olespole
17/10/12, 21:20
hei har en 940 fk..
røyk er turbo på den...den begynte å lekke mye olje
overhalte en annen turbo jeg hadde liggenes også 13c og så begynte den og å lekke olje etter 2 dager med en del kjøring
la merke til at oljedamp(utlufting) slangen så helt tørr ut etter mine øyne

så tenke kanskje at den svarte boksen er tett
så blir det overtrykk og kverker turbo...

og den sorte utluftings boksen, vis jeg tar den ut skal det renne vann rett igjennom den? tenkte å teste i morra
vis det blir olje overtrykk hva ryker mest sannsynlig først?
takker for tips og ideer:D

Arne94
25/10/12, 12:54
Hvor lekker det olje? og bruker du sammer pakninger på oljeretur?

n0gga
25/10/12, 13:09
Her var det ikke lett å tyde noe som helst....

Sondre93
25/10/12, 20:59
olje luftinga ødelegger ikkje turboen. Er den koblet feil eller er tett vil motorolje komme ut igjennom pakningene på motoren.

Ryker turboen gjentatte ganger er det flere ting du bør sjekke som for eksempel ladetrykk, olje og vann kjøling. Turboen liker også stor eksos for å få bort varmen, spessielt ved høyt ladetrykk. 13c turboen liker ikkje trykk over ca 0,9 bar i lengden.

Annen feil som kan slite ut turboen er tetting av dumpventil. Mange gjør det for å få den typiske dump lyden ut filteret. Det sliter på turboen.

olespole
26/10/12, 15:28
jeg har funnet ut at det er noe steil galt med motoren....olje trykket virker som det er feil...ellers er det gjennom slag i den....spruter ut olje når jeg tar av påfyllings lokket på tomgang...har ikke fått sett noe mere på problemet enda

Sondre93
27/10/12, 09:49
jeg har funnet ut at det er noe steil galt med motoren....olje trykket virker som det er feil...ellers er det gjennom slag i den....spruter ut olje når jeg tar av påfyllings lokket på tomgang...har ikke fått sett noe mere på problemet enda

Det er ganske vanligt ;) Hadde blitt meir skeptisk om den ikkje hadde gjort det...

oddmann
01/11/12, 21:26
tja kan fint starte opp motoren uten kamdeksele uten formyesøl... :P