PDA

Vis full versjon : ledningsnett 850 glt maskin fra v70



henning850
17/10/12, 20:40
Heisan. setter nye maskin i min 850 glt (b5254s) 95model, nye motoren er fra en v70 mest sansynlig 98 model, 5254s dette også, så da dukker det opp et par spørsmål her.

kan jeg bruke ledningsnettet fra v70maskin og plugge i 850 ? regner med jernene er like
under kontaktene til jernen er det ett kontakt stikk, på 850 er det 9 ledninger og på v70motoren 8, og stikket er ikke likt i det heltatt, hva er dette stikket til ?

og er lambasonden den samme ? v70 nettet har 2 utakk men er vel bare ta en av dem ?


mvh
Henning

850GLTsilver
17/10/12, 20:49
Du deler kabelnettet i EL-sentral.
Der skal alt passe fint, MEN: Diagnosekontakta til elektronikken i den -98 motoren må du lage deg en liten fiks på.
Det er vesentlig flere enn 8-9 ledninger under hjernene. Det er kun en 14-polt kontakt som inneholder så få ledninger der, men det betyr ingenting.
Du må bytte hele nettet i motorrommet.

Alternativet: Behold HELE kabelnettet fra den GLTn inkludert elektronikken og slepp den -98 motoren rett oppi.
Dette går kun om den -98 motoren er uten VVT (Variable Valve Timing)
To uttak til Lambda? Mener du da to toplote, eller er det to firepolte?
Er vel to firepolte om det faktisk sitter en lambda foran og en etter katalysatoren på den -98 motoren.
På den -95 modellen har du jo to topolte kontakter til Lambda også.

Kongetips: Flytt over den gamle toppen din dersom den -98 motoren har VVT.
Da har du den definitivt letteste jobben.

henning850
17/10/12, 21:23
takker får svar :)

okei, det er den 14polt kontakten med de få ledningene jeg snakket om ja , altså begge motorene er nå på bakken foran bilen med alt av ledninger på fram til jerne, så vis jeg plugger den inn der nå så skjer et ingen til med andre ord ? hehe, jeg vurderer å ta alle ledningene fra gamlemotoren å flytte over på den nye motoren, dette vil vel fungere ?
men den 14pola kontakter hva er den til egentlig ? og på den nye sitter det en 8pol, hva går den til ?

på nye motoren sitter det 2 4polet kontakter, og ingen vvt på den motoren :)

850GLTsilver
17/10/12, 21:37
takker får svar :)

okei, det er den 14polt kontakten med de få ledningene jeg snakket om ja , altså begge motorene er nå på bakken foran bilen med alt av ledninger på fram til jerne, så vis jeg plugger den inn der nå så skjer et ingen til med andre ord ? hehe, jeg vurderer å ta alle ledningene fra gamlemotoren å flytte over på den nye motoren, dette vil vel fungere ?
men den 14pola kontakter hva er den til egentlig ? og på den nye sitter det en 8pol, hva går den til ?

på nye motoren sitter det 2 4polet kontakter, og ingen vvt på den motoren :)



From the top of my head: Det er noen sensorer og ladeindikatorledningen, start-signalet til starteren fra tenningslåsen bankesensorene samt noen andre småting.
Er enig i å flytte over ledningene fra gammelmotoren og sleppe den umodifisert rett ned i bilen.
Definitivt den enkleste måten å gjøre det på.

henning850
17/10/12, 21:45
takker får bra svar, da flytter jeg over gamle nettet over på den nye maskina, enkelt og greit :)

hadde jo automat tidligere, nå bygger jeg om til manuel, vet du om det er mye stress å luke ut en del av de ledningene jeg ike har bruk får der ? vis dem ligger skikelig vevd inn i hverandre gidder jeg ikke, men vis det ikke er så mye jobb er jeg frista til å åpne all teip og dekslene og fjewrne det som er til overs.

850GLTsilver
17/10/12, 22:00
takker får bra svar, da flytter jeg over gamle nettet over på den nye maskina, enkelt og greit :)

hadde jo automat tidligere, nå bygger jeg om til manuel, vet du om det er mye stress å luke ut en del av de ledningene jeg ike har bruk får der ? vis dem ligger skikelig vevd inn i hverandre gidder jeg ikke, men vis det ikke er så mye jobb er jeg frista til å åpne all teip og dekslene og fjewrne det som er til overs.

Alt som har med automaten å gjøre finner du i den 54-polt kontakta oppe på girkassa.
Her er det fire ledninger du skal hente ut. To til ryggelyskontakta, og to til startsperra. Resten kan i grunnen bare ligge i ro der oppe på kassa. Ingen vits i å lage for mye ut av det.

Blå og blå/grønn er ryggelyskontakta.

Grønn og Grønn/Rød er startsperra. Disse to kobles rett og slett sammen.

henning850
17/10/12, 22:05
okei, thank you mr :9