PDA

Vis full versjon : Fjernkontroll til parkvarmer V50 1,6D



Blesvik Racing
22/12/09, 19:45
Syntes dette hadde vært veldig praktisk, i forhold til nå når man må komme seg inn i en frossen bil, få på tenninga og få igang direktestarten.
MEN, sjekket prisen på fjernkontrollen i dag: 10494kr...
Da får det heller bli som det er.
Hvordan kan det bli så dyrt??

locked
23/12/09, 17:33
det heter monopol...

Slettmyr
24/12/09, 01:19
10494kr for en fjernkontroll ? :eek:

TeamBørnOut
24/12/09, 02:36
Ille å betale halvparten av hva man ga for bilen for en fjernkontroll....
Men går vell å plugge opp no universal kontroll?

Blesvik Racing
25/12/09, 18:45
Ille å betale halvparten av hva man ga for bilen for en fjernkontroll....
Men går vell å plugge opp no universal kontroll?
Ga vel noe mer enn 21000 for bilen..;)
Men hvis det er f.eks. Webasto varmer så går det muligens å få noe rimeligere derfra?

TeamBørnOut
25/12/09, 19:03
søker man på alarm på finn så finner man mye fine alarmer. Tror ikke det skal være problem å koble opp noe slikt på bilen

SverreP
02/01/10, 16:20
søker man på alarm på finn så finner man mye fine alarmer. Tror ikke det skal være problem å koble opp noe slikt på bilen

Nå surrer du TBO..

Alarm har lite med parkeringsvarmer å gjøre;)

Autotech
11/01/10, 17:17
Kommer fort oppi 10 lapper hvis du skal ha oppgradering til webasto med fjernkontroll.....
Er ikke bare fjernkontroll i det settet..Det er ett ledningsnett med div releer og ei sirkulasjonspumpe til vannet,når dette er montert blåser det i luftkanalene inne i bilen samtidig som brenneren går..kan også stilles inn da det følger med tidsur.

mister j
11/01/10, 22:40
Kommer fort oppi 10 lapper hvis du skal ha oppgradering til webasto med fjernkontroll.....
Er ikke bare fjernkontroll i det settet..Det er ett ledningsnett med div releer og ei sirkulasjonspumpe til vannet,når dette er montert blåser det i luftkanalene inne i bilen samtidig som brenneren går..kan også stilles inn da det følger med tidsur.
EEEE?
Denne bilen har nok en vannvarmer, som varmer opp kjølevannet, som sirkulerer i motor og varmeveksler til varmeapparat. I og med at han allerede har direktestart i dag;)
Prisen er kun på fjernkontroll, evt mottaker og software:eek:

Autotech
12/01/10, 23:55
det er Ran på høylys dag å ta 10 lapper for fjernkontroll..

RuneS
21/01/10, 17:02
Jeg spurte om pris på en slik fjernkontroll til V70 og fikk da et tilbud på ca 7500, men i tilbudet stod delenummeret på fjernkontroll-pakken og den fant jeg til salgs på ebay.de for ca 2000nok. så er det bare å instalere den, og stikke på Volvo for software oppdatering.

JoaLars
21/01/10, 20:52
Var og hørte om dette i dag selv på Bil I Nord her i Tromsø til min S40. De skulle ha rett i overkant av 5000,- for dette.. så er nok den dyreste fjernkontrollen jeg blir å investere i!

TeamBørnOut
22/01/10, 18:13
Nå surrer du TBO..

Alarm har lite med parkeringsvarmer å gjøre;)

Neida :D jeg er bare dårlig på å forklare ting som vanlig :D
Det jeg mente var at man får mye billige alarmer med fjernstart, parkeringsvarmer etc. man kan koble til det man vil. juletrelys, støvsuger, motorvarmer og det man måtte ønske. fjern start av bilen. man kan få oversikt over hvilke dører som går opp på bilen. + masse til :D til en billig penge (1500-2500kr) etter hva man ønsker seg. jeg ble veldig overaska over hvor fine de alarmene var. bilen kan gå når du er i buttikken (bare låser dørene). knuser noen ruta og knekker rattlåsen så kan du fjernstoppe den :D

Ivar Hestø
01/08/12, 17:20
Ingen som vil dele med resten hvor du fant denne på Ebay ?

AndreLuddvik
01/08/12, 21:47
Heisann!

Her er kittet:

http://www.nalleyvolvoparts.com/p/__/Remote-control/7115749/31324389.html

ca 2300 + mva og frakt. Og selvfølgelig programvaren som volvo må laste inn. Monteringsanvisning ligger på http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/sv-SE/NO/V50/2008/1.6D/Manual/L.H.D/ShowDocument/VCC-449499

Så ikke så veldig vanskelig ut å montere, litt arbeid er det, men ser det er mye likt til hengerfeste elektronikk monteringen, plassert samme sted. Og det gikk veldig bra å montere selv. God manual følger med/ligger på nettet.

Men kan jo diskuteres om 10000 kr var så langt bort i natten like vel ferdig montert. Selvom de "drevne" sikkert ikke bruker lange tiden på å montere dette. Vil tro to-tre timer inkl, lasting og testing. Hvis de regner en timepris på 1500kr, så blir det vel fort 5000kr i arbeid, når man runder opp litt på fakturaen.

Hvis du sier at kittet kommer på 3500 i postkassen, ferdig tollet.

Så skal du få softwaren inn, den koster sikkert 500 + lasting = 1000kr.

Sparer litt på å ta det inn sjøl, men, så er det garantien på delene da, den har du jo ikke hvis du importerer selv. Men i teorien kan du jo kjøpe kittet to ganger, før du når volvo sin pris for herligheten. =)

Er nok en vurderingssak det der =) Hvis flere skal ha, kan de jo slå seg sammen og spare litt på frakt og fortollingsgebyr.