PDA

Vis full versjon : Volvo med Toyota tendenser.



Volvo-Lars
03/05/10, 12:56
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10005078

T90
03/05/10, 13:04
Skjedde ikke det samme med en 960 som kjørte inn i en folke mengde i usa eller hvor nå det enn var.

TeamBørnOut
03/05/10, 13:04
Sette bilen i FRI for å så bremse ja... Hanne på topp :D

TeamBørnOut
03/05/10, 13:07
Skjedde ikke det samme med en 960 som kjørte inn i en folke mengde i usa eller hvor nå det enn var.

Det har ikke noe med olje som fyrer. Det er en annen mystisk feil :p
Jeg hadde jo det samme problemet på min. men jeg har manuel. så kunne bare trykke inn clutchen. Men med automat så kan jeg faktisk se det kan være et problem. for du gir litt gass å bilen gir litt ekstra :D
små snuplasser etc så kan man sikkert bli overaska.
Volvo har ikke kommet med noen forklaring på hvorfor det skjedde... Det blir sikkert fler biler med det problemet etterhvert også..

Per Turbo
03/05/10, 13:45
Dette gjelder 6 innrapporterte tilfeller i Europa og ingen av de bilene er i Norge. Men bedre føre var, men pressen slår dette opp i kjente proporsjoner..

DieselDriver
03/05/10, 13:52
Er ikke noe med gasspedal dette. Dieselbiler kan ryke turboen og gå på sin egen olje på maxrus til det blir tomt for olje eller skjører seg det hjelper ikke og vri om tenninga.

henrik940
03/05/10, 14:07
Er ikke noe med gasspedal dette. Dieselbiler kan ryke turboen og gå på sin egen olje på maxrus til det blir tomt for olje eller skjører seg det hjelper ikke og vri om tenninga.

Må bare få kvælt'n da.

TeamBørnOut
03/05/10, 15:01
Er ikke noe med gasspedal dette. Dieselbiler kan ryke turboen og gå på sin egen olje på maxrus til det blir tomt for olje eller skjører seg det hjelper ikke og vri om tenninga.

Ikkesant... Dette skjedde "ofte" før når turboene ikke hadde restriktorer på olja(fleste turboer har dette nå).

Vi før følge hanne å sette bilen i FRI og stå på bremsen. det er så BRA skrevet.
Hun skulle jobbet for autofil! Dårligere "bil" reporter en hu finnes ikke

DieselDriver
03/05/10, 15:32
Må bare få kvælt'n da.

Det er det man ikke får gjort hvis man har automatgear.
Må stappe noe tøy inn i turboen får at det skal stoppe. Søskenbarnet mitt kræsja sin mercedes 123 tdt i fua på en annen bil og da begynte den og lekke olje og han fikke ikke opp pansret vakumen gikk selfølgelig til lyktene og da er hele bilen bilen fucka:eek: Den sto og gikk på tomgang til den skjærte:D

henrik940
03/05/10, 15:38
Det er det man ikke får gjort hvis man har automatgear.
Må stappe noe tøy inn i turboen får at det skal stoppe. Søskenbarnet mitt kræsja sin mercedes 123 tdt i fua på en annen bil og da begynte den og lekke olje og han fikke ikke opp pansret vakumen gikk selfølgelig til lyktene og da er hele bilen bilen fucka:eek: Den sto og gikk på tomgang til den skjærte:D

Kan jo bare bremse kraftig ned, og så dra alt du hæler og klarer i brekket.. Forutsett at du har godt brekk da ;)

DieselDriver
03/05/10, 15:42
Kan jo bare bremse kraftig ned, og så dra alt du hæler og klarer i brekket.. Forutsett at du har godt brekk da ;)

Klarer fortsatt ikke og kvele en automat med det. Hvertfall ikke en diesel.

TeamBørnOut
03/05/10, 16:44
skal ikke kunne kvele en automat fordet. jeg vet det går hvis man er vandt til å kjøre manuel bil og skal gire ned....

TeamBørnOut
03/05/10, 19:27
Haha nå har hanne dessverre endret artikelen sin :/

Fra at oljen kunne komme inn gjennom partikkelfilteret (HAHAHAHAHA) og man måtte sette bilen i fri for å stoppe den.. har hun nå ødelagt all moroa.. rakk ikke en gang skrive det ut :(
lurer på hvor mange mail hun fikk om dette :P

JørnR
04/05/10, 18:39
kan jo i bunn å grunn skje alle biler som har en litt slapp turbo som får kjørt seg litt :D
spørsmåle er bare om du har så sterk clucth at du klarer å kvele motorn i verste fall;D

DieselDriver
04/05/10, 21:47
kan jo i bunn å grunn skje alle biler som har en litt slapp turbo som får kjørt seg litt :D
spørsmåle er bare om du har så sterk clucth at du klarer å kvele motorn i verste fall;D

Ikke på bensinbiler.

TeamBørnOut
05/05/10, 07:11
joda. bensin i olja som går inn i motoren når det blir litt mye. sjedde på vaneon til xn. oljelampa for formye olje begynte å lyse. stoppet langs veien for å sjekke men bilen gikk å hostet å harket litt :D