Logg inn

Vis full versjon : Ettermontere BT hands-free i V50

Novi
15/10/12, 23:14
Jeg kjøpte meg nettopp en V50 2006-modell, og ønsker å installere hands-free i den. Har kikket litt rundt, og ser ut til at det enten blir OEM-hands-free'en, eller en Parrot MKI9100. Jeg ønsker et kit som er minst mulig synlig, og som blir så integrert med bilen som mulig. AUX-inngang er et pluss, men ikke krav.

Så jeg har et par spørsmål til dette:

Hva trenger jeg i tillegg til selve kit'ene? Leser noe om 'harness' - hvor får jeg dette?
Vil Volvo-kitet vise noe informasjon i bilen's stereo-display? Hva med Parrot, vil det kun vises i selve kitets LCD?

Har planer om å installere det selv - ligger jo en rimelig bra bruksanvisning på Volvo's sider. Tar imot alle gode tips og forslag!

Novi
19/10/12, 09:42
Ingen som har noen kommentarer...? :-)

Novi
05/06/13, 08:07
Da har jeg installert handsfree (Parrot MKi 9100), og det gikk rimelig greit! Volvo's instrukser gjør det hele enkelt, ved at det beskrives hvilke skruer og klips som må fjernes.

Største utfordring var å finne riktig harness - bestilte først fra Quickconnect, og det funket IKKE. Fikk deretter et fra Bilradiospesialisten som heller ikke funket, da det var laget for biler med ekstern forsterker (de var der meget sta'e på at at alle Volvo V50 har ekstern forsterker...). Det siste fant jeg på eBay for 10 pund, og DET funket :-)

Har ikke fått testet handsfree'en ennå mtp lykvalitet, men alt det tekniske funket right out of the box.