PDA

Vis full versjon : Justeringsskrue under innsug på 88mod 740 B230F. Noen som vet grunninnstilling eller hvordan det skal justeres?



Simen Thorstad
15/10/12, 19:27
Hallo. Har da kjøpt igjen min gamle volvo 740 og den går ikke helt reint.. LMM røyk for forrige eier så Naf - mannen hadde justert på en slaks "blandingsskrue" under innsuget så det er ujustert da jeg fikk byttet LMM og fikk bilen til og gå nå. Bilen røyk svart og stoppa ved tommgang, men har justert etter "feelingen" så den går bra nå men lurte på om noen veit en måte og justere den onkelig eller en grunnjustering? Så på innsuget fra en volvo 240 B230F og der satt det en kontakt istedefor justeringsskruen..

850GLTsilver
15/10/12, 23:11
Er det IAC på bilen din?

R.G
16/10/12, 05:05
justeringsskruen under på innsug er tomgangsjustering i henhold til co justeringa. siden detta på din bil, så har du nok co justring på din luftmassemåler antagelig, sitter da ett rundt lokk på str med 50øring på lmm, og bak det lokket er en co skrue. denna justeres, og tomgangsjustering på innsug justeres. anbefales av verksted, da avgass skal måles

Simen Thorstad
16/10/12, 21:23
Iac?

Da får jeg prøve og grovjustere litt der selv først. Er det ikke LH 2-4 nett på den da eller siden det ikke er elektronisk justering som på 240n jeg har?