PDA

Vis full versjon : XC90: Service på motorsystem lyser når det er kaldt. Forsvinner når det blir varmt.



Belia
15/10/12, 11:00
Var på hytta på Røros i helga. En morning fikk jeg feilmelding på at motorsystem trenger service. Temperaturen var ca -1 grad og hadde vært nede på -5 på natta. Da jeg kom tilbake til Trondheim i går og hadde fylt tanken var meldingen borte ved oppstart.
Dette hadde jeg trøbbel med i vår også. Da kom også feilen etter tur til Røros. Den gangen hadde jeg bilen inne, de fant mange feilkoder, ny time ble satt opp og da de gikk over bilen var feilkodene borte og bilen hadde friskmeldt seg selv.
Dette synes jeg etterhvert er litt frustrerende.
Finnes det noe quickfix på dette? Er det noe (billig) som kan byttes slik at bilen ikke blir slått ut ved kaldere temperaturer? Sensortrøbbel?

xc70_awd
15/10/12, 14:13
Kan det være preheatern som ikke startet pga av lite drivstoff ?

andreas
15/10/12, 14:15
Får melding om "värmare avstängd, låg bränslenivå" eller noko i den duren når det er for lite diesel på tanken...skal ikkje bli sett feilkoder utover det.

Belia
31/10/12, 14:03
Ingen som har noen inspill på dette?
Nå er det kaldt igjen, og feilmeldingen har dukket opp igjen.
Kan det være trøbbel med dieselvarmer?

Kusa
31/10/12, 15:27
Kan hende samme problemet som meg Belia.. Dieselvarmeren min har streika men får bare opp denne feilmeldingen i ny og ned.. Mener den kommer som oftest da motoren ikkje er kjørt varm og er kald. Men seier ikkje at det MÅ være det, men prøv og start dieselvarmeren og hør om den fungerer..