PDA

Vis full versjon : autogauge oljetrykksmåler Hvordan koble riktig? Nåla skyter i været!



daols1
14/10/12, 20:56
Heisann

styrer litt med å koble autogauge oljetrykksmåleren min nå
Omtrent uansett hvordan jeg kobler den så skyter opp på max med engang.. både med og uten motor igang.. Noen som har hatt samme problemet?

Har koblet som koblingsskjemaet sier..
Altså + fra tenninga inn på + på måleren
Jord fra måleren rett i karresori
og koblet "S" som er bakpå instrumentet rett i Giveren

Kan det ha noe med å gjøre at jeg har giveren stående i en sandwich på Oljefilter flytteren min som står på innerskjermen? alstå måleren står ikke rett i blokka?

Har googla problemet og ser at det er flere som har hatt problemer med det samme.. men står ikke hvordan de løste det hehe :P

Mvh David

Takker for svar :D

850GLTsilver
15/10/12, 13:47
Connect the red wire to a voltage source that is operational when the ignition is in the "ACC" position.
Connect the black wire to a ground point.
Connect the green wire to the terminal on the top of the oil pressure sender unit.
Connect the orange wire to a circuit that is operational when the headlights or parkers are turned on. (eg: the small light in the ashtray)

Omtrent slik?

Dersom den sandwichen din innebærer at sensoren ikke har GOD elektrisk kobling til chassis, så kan årsaken ligge der ja.

daols1
15/10/12, 17:01
Er noe i den Duren der ja
og skulle også tro det var så enkelt men det er det tydlig vis ikke :P

Har 3 koblingspunkter bak på instrumentet
1: I = Ignition ( + fra tenninga når den skrues på)
2: G= Ground ( Jordet i karresori)
3: S= Signal (Koblet til G på giveren.. Har 2 uttak G og WK i følge koblingsskjemaet skal S kobles til G)

Alt skal altså være koblet etter "boka" men nåla spretter automatisk rett i været :P

Har også prøvd å jorde sandwichen i blokk uten hjelp :P

Noen som har vært borti dette før? det er jo ufattelig iriterende noe som i utgangspunktet er så enkelt skal ta så vannvittig mye tid :P

daols1
15/10/12, 20:19
da kan jeg meddele at feilen er funnet og utbedret.. Og til andre som evt skal ha dette problemet eller komme ut for det... Ødlagt Giver er svaret..
Bytta ut giveren med en ny.. Da funka det gull :) og den som sto i før var Helt ny utav eske så de trenger ikke å være gamle for å gå i stykker tydligvis :)

ivar
04/02/15, 20:08
kan je koble olje målere rett på orginale ?
må man ha en til og måle trykk og en til temp el holder det med en giver ?