PDA

Vis full versjon : Treng nytt bilbatteri til V70 D5, hva er bra ??



hobby610
13/10/12, 17:09
Batteriet på min V70 D5 07 mod. trengs å fornyest før vinteren,å da kommer spørsmålet, Skal jeg kjøpe orginalt,eller er der bra rimelige alternativer.
Ser att Biltema har ett 100amp (Sølv-kalsiumbatteri) til 1299,- Noen som har prøvd dette?
Hva med Sønnak ? Andre merker som er bra ?

Tor-Erik
13/10/12, 18:34
Batteriet på min V70 D5 07 mod. trengs å fornyest før vinteren,å da kommer spørsmålet, Skal jeg kjøpe orginalt,eller er der bra rimelige alternativer.
Ser att Biltema har ett 100amp (Sølv-kalsiumbatteri) til 1299,- Noen som har prøvd dette?
Hva med Sønnak ? Andre merker som er bra ?

Eg kjøpte nett biltema sitt 90 amp 990,- så langt har eg vært veldig fornøyd.

Det er god garanti på batteriene hos biltema så eg tror ikke det skal være noe å være redd for.

Kjetil Krømcke
13/10/12, 19:00
Angående Biltema batterier kan jeg jo skyte inn at jeg hadde biltema batteri i 850'n jeg hadde i 2 år, det virka like godt når jeg solgte bilen som når jeg kjøpte den;)

locked
13/10/12, 19:30
Har et 100Ah batteri fra Sønnak i bilen min og kan tappe strøm veldig lenge med tenning og musikk på før det kjem varsel om lav batterispenning. Og fortsatt starta den lett. Så brukar eg og dieselvarmaren svært mykje :-)

Tor-Erik
13/10/12, 20:14
Har et 100Ah batteri fra Sønnak i bilen min og kan tappe strøm veldig lenge med tenning og musikk på før det kjem varsel om lav batterispenning. Og fortsatt starta den lett. Så brukar eg og dieselvarmaren svært mykje :-)

Måtte bare spørre, bruker dieselvarmer mye, hva menes som mye.
Eg har akkurat fått min friskmeldt. Har ikke hatt liv i den før nå så eg lurer endel på bruke og om det er noe man skal passe seg for ved bruk.

Hvor mye diesel bruker den?

Alt om dieselvarmer bruk etc,? er velkommen

locked
13/10/12, 20:36
Måtte bare spørre, bruker dieselvarmer mye, hva menes som mye.
Eg har akkurat fått min friskmeldt. Har ikke hatt liv i den før nå så eg lurer endel på bruke og om det er noe man skal passe seg for ved bruk.

Hvor mye diesel bruker den?

Alt om dieselvarmer bruk etc,? er velkommen
Minst en time eller to kvar dag, når det er skikkelig kaldt her går den fort en time om morran.

Den brukar ca 0.6-0.7 liter i timen. Meir utfyllande informasjon om varmaren finn du nok med å søke, er ein del som har hatt problemer med varmarane sine. Min har klokka over 500 driftstimar uten at den har blitt reparert i mitt eie.

MadAss
13/10/12, 20:39
Biltema batterier fungerer bra så lenge de ikke utsettes for mye kulde. Da svekkes effekten betraktelig.
Jeg har også gode erfaringer med Sønnak.
Føler det er mindre feil på disse enn feks. Varta, som jeg har byttet mye av på verkstedet.