PDA

Vis full versjon : varsellys på v70



eliassen
12/10/12, 08:46
hei har vært å skaffa meg en volvo v70 2,5 tdi automat 1998mod 378km.
å plages litt med noen varsellys. abs og trac lyset kommer på støtt og stadig er byttet hjerne å sensorer motor. men til ingen nytte. lysene kommer på og stopper bilen å starter så blir di borte. HVA SKAL JEG GJØRE MED DET??
så er det den pila til winter gir som blinker avog til men alt fungerer selv om denne blinker. går ikke i noe nødmodus. stopper bilen å starter igjen så er det borte. kassa er byttet å er kjørt ca 100 tusen.
noen som kan hjelpe??

Bassan
12/10/12, 09:26
Kan kanskje være dårlig loddinger i styreenheten som siter ved bremsepompa.

Sagen
17/10/12, 06:01
Enten er det en sensor, eller hjernen som er defekt. Mest sannsynslig hjernen.. Har eb tilsvarende bil med 330'km. og har opplevd det samme. Feilkode var høyre føler bak. I forbindelse med bremseskive-/klosser bytte, tok jeg ut følerene og gjorde rent, også kransen som følerene "leser" på - til ingen nytte. Kjøpte modul fra BCB - alt OK.

mrstfu
17/10/12, 07:56
sensor og hjerne er ikke eneste feilkilde på ABSsystemet på disse bilene. på hvert nav, altså bak hjullageret, sitter det en ABSring, en ring med 48tenner, som ABSføleren teller omdreininger på. på min 850, oppdaget jeg at denne ringen var sprukket på ene siden, og omkretsen (altså følte tenner per omdreining på venstre forhjul) ble større enn på høyre, som førte til periodevis hikke og klin gæærn oppførsel fra systemet. dette gjaldt en 93 850, fikk ingen varsellamper. antageligvis har du et noe annerledes system i din, som kan føre til varsellamper. byttet hjullager fremme i det siste? hvis ikke, gjør det, og se an formen åå ringene i samma slengen (dvs, bytt de med en gang, hyllevare på biltema, 69,- stk).