Vis full versjon : hvordan lakkere undersia av bilen?
har en 740. skal skrape bilen rein for rust i vinter og ta det som er igjen av rust og få det litt pent under.
trenger litt tips til hva jeg burde lakke understellet med? og hvordan grunning?
takker for alle innspill ;)
Tinnsoldaten
11/10/12, 14:52
Skal du lakkere-lakkere? Eller fjerne rust og tectylere på nytt? Ville uansett brukt 2k epoxygrunning, siden den biter godt og er tett i seg selv.
Lundberg Performance
11/10/12, 14:55
av maling så finnes det mange typer, Rust-oleum, Norsjö pansarol, og vanlig benga lakk for og nevne noen.
tenkte lakkere ja. bilen blir finværs bil stortsett så :) hvor finner jeg feks den epoxy grunninga?
Tinnsoldaten
11/10/12, 17:37
Jeg kjøper denslags hos en sjappe i nærheten her som leverer til lakkverksteder. Ulempen er at den er ganske dyr, og selges vanligvis i sett med to litersbokser. Altså 1 liter grunning og en 1 liter herder i et "sett". Koster fort en 1500-lapp, men det er det beste som er å oppdrive og kan brukes til det meste. Du kjenner på lukta at det funker, lukter helt jævlig.
Hvis du spør fint hos et lakkverksted, kan det jo være at du får kjøpe litt av dem.
Styr for alt i verden unna 1k jallagreier som Benga, Arcanol o.l. hvis du har tenkt at det skal holde en stund.
Disse har ingenting i nærheten av en bil å gjøre, etter min mening.
det er såpass pris på det ja :)
da får jeg prøve og få tak i det.
ja benga har jeg hatt mine erfaringer med holdbarhet om, nok om det ;)
http://www.norbond.no/intergard-251-hvit-primer-inkl-herder-p-1059.aspx
se der ja :) en kar foreslo nettopp den her : http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=23&products_id=12238
+ herderen selvfølgelig.
noen formening om det?
tenker siden "Tinnsoldaten" prater om rundt 1500 for skikkelige greier så blir jeg litt skeptisk på 500 kroners greier ;)
Tror den fra Norbond skal være bra, selv om den er billig. Er brukt det på 240'n min + 242'n til Veg4rd her inne ihvertfall
Tinnsoldaten
12/10/12, 15:20
Funker helt sikkert kalas den der. Ser ut som om den er beregnet for mer industrielt bruk. Den jeg snakket om, er PPG sin, som er beregnet for bil. Og da er prisen helt automatisk minst dobbel i forhold til industrilakk. Tipper den største forskjellen er at det er mer tynner i den som er beregnet for bil.
jeg skjønner, :) takk takk, fått litt mer og gå etter nå :)
Jeg kjøper denslags hos en sjappe i nærheten her som leverer til lakkverksteder. Ulempen er at den er ganske dyr, og selges vanligvis i sett med to litersbokser. Altså 1 liter grunning og en 1 liter herder i et "sett". Koster fort en 1500-lapp, men det er det beste som er å oppdrive og kan brukes til det meste. Du kjenner på lukta at det funker, lukter helt jævlig.
Hvis du spør fint hos et lakkverksted, kan det jo være at du får kjøpe litt av dem.
Styr for alt i verden unna 1k jallagreier som Benga, Arcanol o.l. hvis du har tenkt at det skal holde en stund.
Disse har ingenting i nærheten av en bil å gjøre, etter min mening.
Jeg har lakkert undersiden med owatrol og arcanol, siden prosjektet mitt er en sommerbil. Hva er ulempen med dette?
Det virker hvertfall som det tåler slag etter ha dengt en del med slegge uten at det sprakk!
Jeg har lakkert undersiden med owatrol og arcanol, siden prosjektet mitt er en sommerbil. Hva er ulempen med dette?
Det virker hvertfall som det tåler slag etter ha dengt en del med slegge uten at det sprakk!
Går helt fint og bruke, og holder sikkert kjempe bra. Men ulempene med benga, arcanol o.l er at det er vanskelig og få det fjerna. Men hvor mange lakkerer/maler man en bil under? :p
Hva er jalla med benga? Det er jo STEINhardt...
selv prøvd benga, sprekker jo bare man ser stygt på det :p
Har aldri jeg opplevd....
selv prøvd benga, sprekker jo bare man ser stygt på det :p
Ikkje viss du blandar med litt Owatrol olje:)
njææ, mulig det, fortsatt skeptisk til benga lakk :) blir så sprøtt som sagt, og føler at det "legger seg utapå"
Team Tynner
18/11/12, 12:41
bruk 2k epoxy å så 2k lastebil lakk over den igjen.rimelig og solid:)veeeeeeeldig få 1k produkter som har noe på bil å gjøre i det hele tatt.å benga er ikke en av dem...
Jeg bruker ren owatrol til understellsbehandling og resultatet blir et ferniss/lakket overflate. Går fint å lakke over med valgfritt produkt bare owatrolen får dampet skikkelig fra seg.
for min del blei det 2k epoxy grunning og 2k lastebillakk. kun grunna foreløpig, og det SITTER ;)
men ang. tectyl, er jo så mye diverse der, jeg vil ha en som er "fast" ikke sånn klinete møkk, noen som veit "hva som er hva" av tectyl? :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.