PDA

Vis full versjon : Oppgradere tilhengerkontakt



Tor-Erik
10/10/12, 19:35
Er det noen som har oppgradert fra 7 polet til 13 polet tilhenger kontakt.

Lurer på dette selv da eg vurderer å kjøpe nyere campingvogn. Eg har liggende en original kontakt med ledning så det er bare å skifte ut med den som er der fra før. Men er det da noe mer som skal til?

Tinnsoldaten
10/10/12, 19:48
Hovedårsaken til at man er i ferd med å gå over til 13-polet kontakt, er at det er på gang et påbud om ryggelys på hengere. Så hvis det skal ha noe for seg å bytte ut kontakten på bilen, må du legge opp ryggelys i tillegg. Koblingsskjema finner du med et kjapt google-søk.

Ellers kan du gjøre det enkelt: gå på Biltema og kjøp deg adapter fra 7 til 13-polet, så blir det enklere å bruke "gamle" hengere også. Adapterplugger finnes forøvrig begge veier.

Tor-Erik
10/10/12, 19:55
Ja finne kobling på google er greit.

Eg har en original volvo 13 polet kontakt som man trekker inni brønnen bak så er det en hurtigkontakt så er bare å plug and play. Eg lurer på om det må legges inn software hos frydenbø for at tilleggs kontaktene skal få funksjon

Tinnsoldaten
10/10/12, 19:59
Skjønner! Da kan jeg nok ikke hjelpe deg... :)

850GLTsilver
15/10/12, 13:30
Ja finne kobling på google er greit.

Eg har en original volvo 13 polet kontakt som man trekker inni brønnen bak så er det en hurtigkontakt så er bare å plug and play. Eg lurer på om det må legges inn software hos frydenbø for at tilleggs kontaktene skal få funksjon

Vel, da er kablingen intet problem, men en omprogrammering må til ja.