PDA

Vis full versjon : Chip til lett trimmet b230ft



whipl4sh
10/10/12, 16:33
Skal ha chipper til dette oppsettet:
19t turbo
Orginalt grenrør
Alucooler
531 topp
Bosch 968 dyser
3" lmm + 3" trykkrør hele veien
3" eksos

Vikingchip kunne levere spesialchip til dette oppsettet for 2500,- men han mente at tenningschippen skulle beholdes original, fordi alt annet visstnok gav dårligere effekt(?!)

Hvorfor er da gullboksen så populær hvis alle andre chipper er dårligere enn originalen? Er det jeg som missforstår noe, eller er det han i fra vikingchip som prater tull? Han burde jo vite hva han prater om..

Finnes det andre chipper som passer bedre til dette oppsettet?


Edit: Glemte å liste opp BTR

andersg
10/10/12, 21:41
Jeg har lignende oppsett, men med Borg Warner-turbo og spesialkam i en 530-topp, samt org. BTR. Kjører med TLAO-chip og det funker fjell. :) Nå skal det nevnes at jeg ikke har AFR-måler, så jeg VET ikke om det er dønn optimalt. Kjører med original tenning.

whipl4sh
10/10/12, 22:55
Har tittet litt på TLAO-chippene òg. Den tenningschippen er vel beregnet på en del lavere oktan enn det vi kjører på her i Norge, så valget mellom den og en original chip er jo ganske åpenbart.. Men har skjønt at mange er fornøyde med bensinchippene - i tillegg er de jo en del billigere enn Vikingchip:)

Jonas Soldal
11/10/12, 20:44
En ting jeg hvertfall kan si er at: Styr unna KL-Racing sine chipper hvertfall!!! Har skapt problemer på min bil :(

whipl4sh
15/10/12, 11:10
Tipper det blir TLAO ;)