Vis full versjon : B230at?
Hei, har kjøpt meg en 242 med B230at motor. Men er AT motor ettermontert turbo?
Yes,det er turbokit du fikk kjøpt av volvo før i tiden(R-sport turbokit).Mange volvo-forhandlere ettermonterte dette i biler,å klaska på turbo-emblemer på bakluka,men en ekte turbo har b21et
jaa, for kan ikkje huske og ha sett noke original AT motor :p
nei det er som sagt ettermarkeds-greier:)
jammen då e no det fastslått :)
takk for hjelpaa :)
Hvis du skal ha deg grom turbomotor ville jeg fått tak i en ET eller FK/FT. Er dessverre sånn at Volvos forgasserturboer er vanskelig å få til å gå rent :p
ka er forskjellen på dissa ET, FT og FK då? :p
ET er mekanisk innspurt med turbo
FT er elektrisk innsprut med høytrykksturbo
FK er elektrisk innsprut med lavtrykksturbo
okaai :)
takk for info og hjelp :))
fk anbefales siden den motoren da har underspylte stempler :)
ka underspylte stempel vil sei då? :)
prøva og sette meg inn i ditta, men ekje so lett :p
det sitter ei dyse pr sylinder som spyler olje oppunder hvert stempel for å få bedre kjøling :)
b230et er og elektrONISK innsprøytning.B21et er mekanisk for eksempel
Hvis du skal ha deg grom turbomotor ville jeg fått tak i en ET eller FK/FT. Er dessverre sånn at Volvos forgasserturboer er vanskelig å få til å gå rent :p
hva er problemet med og få at til og gå reint? hadde selv en 245 med b230at var da aldri noe problem med den. var større turbo og kunne fint kjøre 0,7 i ladetrykk. at motoren er så undervurdert! disse kan gå utrolig godt om man har litt peiling og riktig oppsettet,riktig nål osv.
uansett hvordan turbo motor man skal ha må man nesten uansett regne med skruing og justering. er flere på forumet her som kan masse om dette som har fått gode resultater med at motoren
Som f.eks Batland her på forumet. Han har greie på AT satsene ja :) Hjulpet meg utrolig mye:) nesten rart han ikke har gått lei, hehe :P
Han går ikke lei,han brenner lidenskapelig for at folk med AT-sats skal få et vellykket oppsett:)
virker da sånn :) Virker som at hele mitt problem var turboen faktisk... (fikk ikke trykk selvom måleren ga utslag) :P
Takker for de vennlige ordene. :)
hva er problemet med og få at til og gå reint? hadde selv en 245 med b230at var da aldri noe problem med den. var større turbo og kunne fint kjøre 0,7 i ladetrykk. AT motorene er så undervurdert! disse kan gå utrolig godt om man har litt peiling og riktig oppsettet,riktig nål osv.
uansett hvordan turbo motor man skal ha må man nesten uansett regne med skruing og justering. er flere på forumet her som kan masse om dette som har fått gode resultater med at motoren
Kunne bare ikke vært mer enig med du der. ;)
Presiserer at AT motorer trenger ett kompresjonsforhold fra foretrukne 7,8:1 til maks. 8,1:1 hvis man ønsker godt resultat og pålitelig langvarig suksess.
Må jo skryte litt av en som redder motorene våre :)
trur jeg må kjøpe med at igjen altså :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.