PDA

Vis full versjon : hjelp! fk starter ikke mer



Anders Dybvadsskog
08/10/12, 10:23
Starta med at den bare fjuska, men nå så starter den ikke i hele tatt. Blir bare jævla høye pottesmeller og litt ettertenning. Har stått med samme bensin i 4 år nå. Må kanskje ha på kondensfjerner?

Sondre93
08/10/12, 19:34
Fukt i fordeler?

Etter 4 år er det sikkert ikkje dumt med ny bensin og tenningsdeler :)

Andreas89
08/10/12, 19:39
høye pottesmeller og ettertenning høres ut som samme problem jeg hadde for litt siden.
sjekk rotor og fordelerlokk, sørg for at rotor står korrekt i hakket sitt og at sporet inni rotoren ikke er gåent/nedslitt.

tror ikke ettertenning osv har noe med 4års gammel bensin og gjøre, men den har nok godt av å byttes den og ;)

Anders Dybvadsskog
08/10/12, 20:19
tenningsdelene er nye for 2 år siden da motorprosjektet begynte, men fikk tips om å prøve å bytte pluggene igjen, for den har jo bare vært starta og stoppa det siste året.

Sondre93
08/10/12, 21:58
Når eg hadde først fyrings på FT motoren min var den lik, måtte ha full gass for å så vidt holda liv i den. Nye plugger og den gjekk som ein drøm ;) usikker på kor lenge den hadde stått før eg kjøpte den...

Anders Dybvadsskog
09/10/12, 05:21
Ok. Da får jeg prøve det:)

Anders Dybvadsskog
11/10/12, 14:06
Prøvde å bytte rotor og fordelerlokk i dag å samme smellene kom, da er det vel bare tennplugger som gjenstår

Anders Dybvadsskog
13/10/12, 14:18
prøvde å pluggledninger i dag men gikk ikke, har noen gamle plugger som sto på før jeg får prøve med, de skal funke iværtfall..

Anders Dybvadsskog
14/10/12, 11:23
Kan registerreima ha hoppet over en tann? Usikker på hvordan man oppfører seg da?

Anders Dybvadsskog
04/11/12, 21:10
Noe hjelp?:p

Jan turbo
06/11/12, 22:08
Prøv å koble vekk Lmm`n din for så å forsøke å starte den, Hvis den er defekt kan det være at bilen går hvis du kobler den vekk.

Anders Dybvadsskog
06/11/12, 22:26
Så bilen kan stå å lage høye pottsmeller og ikke starte om den er gåen? Lærer mye hele tiden isåfall:p

Jan turbo
08/11/12, 12:59
Har hatt noen biler her hvor Lmm har vært gåen. Noen ganger så kan bilen starte og gå,men være litt lei å kjøre. Andre ganger så er det omtrent umulig å få liv i den. Hvis Lmm er gåen så får du kjørt bilen hvis du kobler den vekk,men da kjører du i nødprogram, så da er det bare å bytte Lmm og nullstille.

Anders Dybvadsskog
08/11/12, 13:31
Da får jeg prøve å dra ut kontakten til lmm å prøve:)

Anders Dybvadsskog
23/11/12, 13:03
Funka ikke dette heller, ble samme da, alså bare pottesmeller. Hva er galt? Regreim? Eller må jeg bare bytte alle tenningsdeler igjen?

R.G
23/11/12, 13:14
sjekk timinga di på register?

svinghjulsføler?

Anders Dybvadsskog
23/11/12, 13:24
Har ikke tilgang på noe til å sjekke tenninga med, det som skjedde var at den var tungstarta, så ville den ikke gå på tomgang, åsså ville den bare ikke starte mer etterpå.

R.G
23/11/12, 13:26
Har ikke tilgang på noe til å sjekke tenninga med, det som skjedde var at den var tungstarta, så ville den ikke gå på tomgang, åsså ville den bare ikke starte mer etterpå.

sjekker tenninga på dissa med øyna dine;) får ikke stilt den feil. er regreim riktig, er tenninga riktig siden toppfordeler

Anders Dybvadsskog
23/11/12, 13:29
Okey, må vel sjekke rekkefølgen på pluggene som du sa i den andre tråden og ta av reimer og reimhjul for å komme til nedre hjulet for å se om reima har hoppa over

R.G
23/11/12, 13:31
trenger ikke av med reimer og hjul for å sjekke om den har hoppet over ett hakk eller to.

er bare å vri motor så viftereimhjulet på veiva peker på 0 på registerdeksel, og dermed ser du hvor kammen din står hen:)

Anders Dybvadsskog
23/11/12, 13:32
Okey, må vel fram med lommelykta sikkert:) var dårlig lys når jeg holdt på:)

16Vturbo
24/11/12, 00:08
Er bilen chipet?
Er det orinal volvo lmm? Eller uorginal lmm?
Min var helt lik med uorginal 3"lmm med 300hk chiper. Sattepå orginal 3" volvo lmm og bilen gikk som ei kule.

Anders Dybvadsskog
24/11/12, 10:39
Så vidt jeg vet er ikke hjernene chippet, kjøpte motoren av en svensk bil, så usikker på om det er orginal lmm eller ikke. Men tror den er orginal ja