PDA

Vis full versjon : Dimmende interiørbelysning



Svirre
08/10/12, 00:07
Husker ikke helt om belysningen i V70/s70 dimmer opp og ned, men er det mulig å få dette til i 850 også? Veit en kan få tak i sånn kondensator greie som gjør at lyset dimmer, men tanken på å kunne ha litt "luksus" frister hvis det lar seg gjøre :)

Morgis
08/10/12, 00:50
x70 serien har fade-funksjon på interiørbelysningen. Dette er innebygd i noe elektronikk, og kan ikke monteres i 850 uten videre.

mrstfu
08/10/12, 07:27
husker vi masa om dette for et par år siden, Morgis... løsningen ble vel enten et helt hjemmelagd system per printkort, evt å adaptere og tilpasse et fra x70, som du sier, ikke uten problemer.

men, hvis målet kun er å oppnå en sakte neddimming av lyset ved lukking av dører eller aktivering av alarm, må vel biltemas "lysforsinker" være optimal? ingen oppdimming, men kun neddimming. eller fant vi jt at det ikke var fordelaktig?

Svirre
08/10/12, 20:49
Aha. Var det jeg ville vite :) Ja, er den lille "lysforsinkeren" fra tema jeg refererte til ;) Så da må vi se litt på ting og tang.

mrstfu
08/10/12, 20:53
men hva mener du med "luksus"? dimminga er jo oppfylt, neddimming hvertfall.

Svirre
08/10/12, 21:07
Luksus menes med å ha noe ikke alle har :p derav noe slikt. men er ikke noe jeg absolutt må ha. Bare lurte på om det var enkelt å få til ;) Hvis det hadde vært det så hadde det vært interessant :)

mrstfu
08/10/12, 22:26
oppdimming blir nok noe værre, ja. neddimming er ikke noe problem, men motsatt kreves nok et heller komplisert makkverk av motstander, kondensatorer, og slike ting jeg som elektriker holder meg altfor tøff til å kunne noe om.

Morgis
08/10/12, 22:34
strikk festet i døra og et potensiometer i A-stolpen fikser lysdimming opp og ned ;)

Svirre
08/10/12, 22:56
oppdimming blir nok noe værre, ja. neddimming er ikke noe problem, men motsatt kreves nok et heller komplisert makkverk av motstander, kondensatorer, og slike ting jeg som elektriker holder meg altfor tøff til å kunne noe om.

Må lage til et greit kretskort ja :p