PDA

Vis full versjon : oppsett for 200 gamp?



Rabben
06/10/12, 20:23
Hei jeg ville egentlig ha Merce, men har funnet ut at Volvo er mye lettere å forholde seg til og skru da selvfølgelig.

Men hvis dere hadde fått ei b230f, hva hadde dere gjort for å få 200 hester med godt bunndrag?
Hva ville du gjort? turbo, gassere eller kompressor? Som stortsett alle andre med volvo vil jeg ha det billigst mulig og derfor vil jeg ha 200 gamp i stede for 300hk da jeg vil tro girkasse og clutch vil bli fortere slitt osv.

Jeg tenker egentlig på noe sånt:

småporta, og plana topp + bitte litt større ventiler.
2 gassere og en kam som passer bra. Ellers 2,5 toms eksos.


Håper at noen av de som virkelig har peiling her på forumet kan svare meg på dette. Er kanskje en stund til jeg får kjøpt bil men har interesse for å få mata inn noe info om alt og pløyer gjerne side opp og ned hvis noen gir meg en god tråd eller to.

Tinnsoldaten
06/10/12, 20:28
Hvilken bil? Hvis det er en 240 eller 940 med den nevnte F-motoren i, kan du hive oppi en B230FT eller FK. Sleng i chip, litt grøvre eksos og litt høyere ladetrykk og vips har du 200+ hk. Alt er da plug & play mtp. elektrisk, og i tillegg klarer du avgasskravene.

Hvis du ikke vil ha turbo, og avgass ikke er tema, er oppskrifta di grei. Men vær klar over at det er DYRT å bygge sugemotor! Før du er ferdig med toppen, har du brent av mer enn en bra, brukt turbomotor koster.

Rabben
06/10/12, 20:39
Nei for meg er det egentlig ett fett om det er 240 eller 940 motoren havner i for den er ikke kjøpt enda, men håper å finne en med f motor. Har tenkt litt på turbo også men da blir det fort litt for lett å få 300hk og da ryker vel ting litt fortere igjen.

Men hvis jeg bestemmer meg for turbo eller sugis da så har jeg jo en kammerat eller to som går mekken og da kan de sikkert ta med toppen + et svinghjul f.eks og porte å plana på skola = gratis. Blir det turbomotor kan jeg vel drite i å plana toppen men heller dreie ned stempla litte granne.