PDA

Vis full versjon : Hvordan får jeg åpnet dør med defekt håndtak og barnesikring



Espen-K
06/10/12, 19:54
Som sagt så har åpnefunksjonen på håndtaket på bakdøren på passasjersiden tatt kvelden, og da denne døren har barnesikringen påsatt lar den seg ikke åpne fra innsiden.
Jeg har forsøkt å kunne til med diverse ting for å få slått av barnesikring uten hell, håndtaket henger godt fast så det er ikke mulig å komme til på baksiden der heller.
Dørtrekket henger i klipsene i bunn og for å få av den må døren åpnes.

Hvordan i svarte skal jeg få opp døren uten å ødelegge noe?

Jan-Einar Jenssen
08/10/12, 06:14
Som sagt så har åpnefunksjonen på håndtaket på bakdøren på passasjersiden tatt kvelden, og da denne døren har barnesikringen påsatt lar den seg ikke åpne fra innsiden.
Jeg har forsøkt å kunne til med diverse ting for å få slått av barnesikring uten hell, håndtaket henger godt fast så det er ikke mulig å komme til på baksiden der heller.
Dørtrekket henger i klipsene i bunn og for å få av den må døren åpnes.

Hvordan i svarte skal jeg få opp døren uten å ødelegge noe?

kan prøve å ta av deksel til høytaler å skru ut høytalern. skal komme til med arma inni der på et vis :)

Espen-K
08/10/12, 07:17
Jeg er litt usikker på om jeg får av det original høyttaler dekselet da det må skyves fremover for å demonteres, det er heller ikke kuttet hull i trekket til høyttaler.
Tviler også på om en kommer så langt bak med armen att en får tak i døråpneren bakerst i døra nær hullet er helt forann på døra.

Det set ut til att å kutte av dørhåndtaket er den løsningen som er "enklest" da det allerede er ødelagt.

Jan-Einar Jenssen
08/10/12, 07:24
Jeg er litt usikker på om jeg får av det original høyttaler dekselet da det må skyves fremover for å demonteres, det er heller ikke kuttet hull i trekket til høyttaler.
Tviler også på om en kommer så langt bak med armen att en får tak i døråpneren bakerst i døra nær hullet er helt forann på døra.

Det set ut til att å kutte av dørhåndtaket er den løsningen som er "enklest" da det allerede er ødelagt.

er det av den typen blir det litt verre å ta av deksel ja. hadde det vært av eldre type som taes rett av hadde det ikke vært no problem :)

jacobsen
09/10/12, 17:23
Låsen på min gamle 1990 740 gikk istykker en gang (et slags ledd som forbinder 2 stag). Jeg klarte å få av høyttalerdekselet og presse hånda inn, og låse opp "manuelt". så skal ikke vær helt umulig høres det ut som .. :)

Espen-K
12/10/12, 21:46
Nå er det ikke låsen som er defekt, men dørhåndtaket som ikke virker.
Jeg tror det enkleste er å kutte i stykker dørhåndtaket (det er uansett defekt) og få tak i staget så jeg får åpnet døren.

jacobsen
28/10/12, 23:46
Ble det ordnings?

Espen-K
28/10/12, 23:58
Fikk lurt opp trekket i overkant også fisket frem staget til det utvendig håndtaket, dro det opp så åpnet døren seg. Men det ble en liten knekk i trekket der hvor markeringslyset sitter så må lime litt og tusjelitt så det ikke synes.
Men døren er vertfall åpen nå, selvfølgelig så driver låsepinnen og tuller med å komme opp så du får ikke åpnet døren fra utsiden da den ikke låser seg helt opp.
Er det ikke det ene så er det noe annet...