PDA

Vis full versjon : 245 92, vibrasjon ved igangkøyring



Agrostar
06/10/12, 18:06
Har lagt merke til at 245 eindel gonger når eg skal ta igang, ristar. Det følest ut som det kjem bakfra og jo tyngre det er å ta igang, jo meir rister det. Merkar ikkje noko spesielt mens eg køyrer, det er det å ta igang som framkallar det.

Jonas Soldal
06/10/12, 18:58
Moment stagene på bakakslingen som har blitt ovale eller har dårlige foringer?

Nilsson
07/10/12, 10:13
Fjørene i clutchen som har mista spennet? Var slik på min, og et par andre biler :)

Agrostar
08/10/12, 18:21
Får håpe det er førstnemnde :p Er ihvertfall billigare og enklare enn clutch. Bytta foringane i momentstaga for nokon år sidan, men har tenkt på om dei kan ha blitt dårlige ja. Er vel ikkje andre måtar å feilsøke på enn å kike på foringane / bytte?

volvo245gl
08/10/12, 19:08
Er vel lettest å kjøre bilen på en rampe/bukk. Ta et godt tak i momentstagene og riste løs, og kjenne etter om du kjenner slark. Evt bruke et stort skrujern eller lignende til å bende litt med.

GeTReibeAktienGesellschaf
08/10/12, 19:34
Hvordan er det med motor festene evt gear feste?
Er de hele? Høyre motor feste kan bli ganske slapt av evt. olje søl fra filteret ved skifting, det går som regel utover det venstre igjen med større belastning.
Viss simringen på gearkassa begynner å lekke litt skjer det samme med gearkasse feste.

Dette har jeg opplevd at kan gi vibrasjoner.

Har du kjent titta på kryss og opplagring på drivaksling?

244 volvo v8
13/10/12, 01:35
er det sveisa sperre på den?? har dem samme selv

KennethV8
14/10/12, 09:43
Vil satse på momentstagene. Mine er litt slarkete og samme symptomer som du. Har selv byttet begge motorfester og clutchen er solid. Nye støtdempere hjelper også bra ang ristingen ved igangsetting.