PDA

Vis full versjon : volvo v70 xc 99mod. store problemer med elektronikken. HVA KAN VÆRE GALT?



lyngen
06/10/12, 17:56
Hei, har en volvo v70xc 99mod.
når jeg kjører så kommer abs lampen å antispinn/skrense lampen fram.
å noen ganger kommer abs lampen å lampen med (i) tegnet fram, da må jeg blunke med langlysene da kommer lampene bort, speedometeret kommer bort det og :o

noen som vet hva dette kan være,?

jeg har ikke peiling, men den er chippet med bsr!

Nilsebu
07/10/12, 01:46
ABS lysene etc, tyder på gåen ABS/tracks modul. Hvis jeg husker rett, så tar også speedometeret signalet fra samme modul. Vanlig feil på disse bilene, da loddingene blir dårlige. Må enten byttes, eller åpnes opp å lodde igjen. Husker ikke hva <i> tegnet betyr, men er ikke det noe med bremsene?

Anbefaler å få lest ut feilkoder, har det vært et lys, så har som regel bilen fått registrert en feilkode.

850GLTsilver
07/10/12, 12:38
Lukter dårlig jording lang vei av dette.
"i" er vel som Nilsebu sier noe med bremsene ja.
ABS-modulen er en mulig kilde, så du får lete på jordingspunkter som kan tenkes å være felles for ABS og langlys. (Skudd i blinde)
Går du på skjemasiden så tror jeg sidene med angivelse av jordingspunktene er med på skjemaene på bilen din.
Hvis ikke får du skrike ut, så kan jeg sende deg kopier av akkurat de sidene fra en komplett skjemasamling jeg har her.

Speedometerproblemet peker også på ABS-modul som angitt av Nilsebu.