PDA

Vis full versjon : Må bytte ut fjærer og dempere snart...Forslag?



JK91
05/10/12, 17:47
Jeg må bytte fjærer og dempere på bilen min nå snart, da den begynner å bli nokså myk og viser tendenser til å begynne å gynge bak. Har vært på Bilia for å få prisen på originaldelene, og dette havnet på rundt 6000kr. Har også vurdert å sette på noe form for senkesett, da dette kan bli billigere, pluss litt artigere å kjøre med :) Er ikke ute etter å senke bilen alt for mye, da jeg ofte er på diverse grusveier ol. Har sett litt på TA Technix-settet, noen som har noe erfaring med dette settet, evt andre forslag? :)
Tuv-papirer er en selvfølge, bare så det er nevnt :)

Ha en fortreffelig fredagskveld, og helg! :D

JK91
05/10/12, 17:49
glemte å nevne at dette gjelder en 850 2,5l 20v sedan -95. Originalt senka fra fabrikk.

Espen Hveding Nordgård
06/10/12, 06:19
Jeg ville (og skal) gått for TA-Technix settet :) Justerbart, rimelig, TUV osv. Har hørt mye positivt om det :)

mrstfu
08/10/12, 07:39
har montert TA Technix et par ganger, samt kjørt litt med det, og jeg har kun positive erfaringer, spesielt med tanke på prisen. blir stivt, men ikke mer enn passestivt (for min del altså, jeg går i seriøse tanker om å senke firmabilen, bare så det er sagt:-)

TheStig
09/10/12, 20:54
Jeg skal også ha meg TA Technix så snart jeg har penger nok til det. Begynner å gynge med baken her også, og original høyde er ikke engang et alternativ for min del. Dessuten blir det billigere å senke. Pose og sekk. ;)

JK91
09/10/12, 22:10
Blir vel fort samma prisen, med tanke på at du må ha 4-hjulskontrollen + visning. Nå har ikke jeg noen direkte priser på dette....men mener jeg har sett at 4-hjulskontroll koster 1000-1500kr? og visningsgebyr er ca 500? :) Er heeelt fersk på dette, så kan hende jeg tar feil... Så er bare å komme med rettelser :D lærer så lenge man lever!

mrstfu: prøvde du å kjøre på litt humpete grusveier etc? frister veldig å gå for dette settet....men redd jeg kan angre litt om det blir for stivt :P

mrstfu
09/10/12, 23:52
første strekket ut fra garasjen holder samme standard som mesteparten av E6... så 10cm dype hull er det plenty av.

bare for å ha det på det klare: uansett hvilket coiloversett du går for, vil bilen bli LANGT mindre behagelig, ha langt mindre toleranser i forhold til bakkeklaring, og du må kjøre langt penere over fartsdumper og slikt, med mindre du prøver å ødelegge bilen eller ryggen. om du ikke har tid eller lyst til å sakke grundig ned før dårlig dekke, anbefaler jeg deg originale dempere, og originale fjærer/høyde. det er en pris å betale for senk.

en pris de fleste av oss betaler uten problemer. pluss, et skikkelig understell bidrar til mer veikontakt, bedre grep og svingegenskaper, og mer morro. :-) opp til hver enkelt å veie for og imot.

uansett, jeg synes TA Technix er akseptabelt i forhold til det jeg nevnte over her. du blir en mer forsiktig sjåfør på dårlig vei, noe du burde være uansett:-)

G.Jensen
10/10/12, 09:50
Kjører TA justerbart på min 850stv. syntes ikke dette settet er veldig stivt, kjører mye på dårlige veier her jeg bor.
Var selv veldig skeptisk før montering, men ble positivt overasket over hvordan dette settet er å kjøre med.
Som mrstfu nevner blir man en mer forsiktig sjåfør på dårlig vei:)
(får gjerne litt rabatter om man handler hos http://www.partsandretards.no/)

Bassan
10/10/12, 13:20
Slenger meg på her jeg!

Hvordan blir det å kjøre med coilovers i forhold til Bilstein dempere og H&R fjører?

også sett litt på dette sette http://www.bsbildeler.no/?pno=121335

Bassan
26/10/12, 10:00
Ingen som har erfaring med dette sette eller lingende? har hørt en del skrekk historier om TA så er litt spektisk til dette.. Men hvordan er å kjøre med bilstein demper + lesfjørs i forhold til coil overs? er det noen coilovers sett i den prisklassen?

Kjetil Krømcke
26/10/12, 10:47
har hørt en del skrekk historier om TA så er litt spektisk til dette..

Du må gjerne komme med referanser ;)

Bassan
26/10/12, 14:24
Sett litt rundt på forums og noen blogger at de har knekt og blitt ødelagt etter et år =P Men fant jo ikke tilbake de nå.. =P

mrstfu
26/10/12, 15:44
om du veier antall brukere som er fornøyd, opp mot antall brukere som ikke er fornøyde, får du nok et annet inntrykk; de man hører om, er nemlig de som roper høyest, og ikke nødvendigvis representativt for kvaliteten til TA Technix. uheldigvis blir det en vanskelig jobb å finne tall på dette, men jeg tør vedde en femtilapp på at du har gode odds til å bli forbøyd med TA.

produktfeil finnes overalt.

Bassan
26/10/12, 15:56
Frister veldig med det sette. Men hvordan vill de bli kontra bilstein dempere og lesfjørs ?:-) eventuelt et anet set :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

mrstfu
26/10/12, 15:58
du spør litt for spesifikt til at noen kan gi deg et godt svar, er nok ikke mange som har prøvd både TA og kombinasjonene du nevner. TA gir deg flere muligheter, værre er ikke detm garanti på kjøpet har du jo alltid, så pajer de etter et år, koster det ikkke nødvendigvis ei hælvettes bøtte penger.

Bassan
27/10/12, 16:10
Veit tilfeligvis ikke om et bra alternativ til TA da?

mrstfu
28/10/12, 14:25
nei.5t