PDA

Vis full versjon : Bremser til S80 - Hva anbefales?



Mikael
05/10/12, 14:32
Nå begynner det å bli tid for å bytte ut bremser på S80en. Først og fremst er det fremme, og trenger litt hjelp til å få valgt beste skiver og klosser.
Har tidligere hatt (faktisk) hatt god erfaring med Biltema sin sportsbremseskiver på samboern sin bil. Men klosser vil jeg aldri ha derfra.
Er totalt allergisk mot bremsestøv, så trenger noen klosser som støver minst mulig.

Noen tips til hvilke klosser og skiver jeg burde velge?
Trenger nødvendigvis ikke være Brembo skiver og Performance Friction klosser, men noe brukbart til en lav pris.
Klossene trenger ikke være OEM, kan godt være noe oppgradert.

Er snakk om 305mm skiver framme.

Steen
05/10/12, 14:46
EBC sine green og redstuff klosser skal støve lite :)

GeTReibeAktienGesellschaf
06/10/12, 00:32
Framfor mintex standard klosser som mange rekvisita fører foretrekker jeg Ate klosser synes de er mer slitesterke dermed også mindre støv.
Ate har kommet med noen ceramic klosser har ikke testet de men reklamen sier "low-dust – noise-free – long-life" høres ihvertfall fint ut.

Ate ceramic (http://www.ate.de/generator/www/com/en/ate/ate/themes/10_products/10_friction-parts/15_ceramic/productinfo_ceramic_brake_pads_en,tabNr=.html)


Når det gjelder skiver synes jeg det er vanskelig å matche leve tid på de orginale som følger med bilen nye, men det hender også at "orginale deler" bytter fabrikanter med tiden.
Synes vanlig brembo og vanlig biltema er omtrent like bra/dårlig.

Siden jeg er så godt igang med å reklamere for ate kunne jeg personlig tenkt meg å prøvd ate powerdisc, har gått opp i pris med tiden.