PDA

Vis full versjon : Ang motorvarmer V70 2006mod AWD



Kusa
05/10/12, 13:46
Har ein Volvo v70 AWD 185hk, der det er motorvarmer "integrert".. Da eg stille inn tidspunktet og seier ja at den skal skru seg på. Da eg igjen slokker bilen (tenninga av) kommer det opp melding at denne er på. Dagen etter før arbeid har eg stillt inn motorvarmaren.. Men den er ikkje varm.. Kva kan være problemet?

todleif
07/10/12, 13:14
Må antagligt være under ein viss temperatur før den skrur seg på.
Har du nok drivstoff på tanken? (skrur seg ikkje på under eit vist nivå)
Er batteriet bra? (skrur seg ikkje på under ein viss spenning)

Litt meir nøyaktig info får andre svare på

Kusa
08/10/12, 13:28
Drivstoff er ikkje problemet. Har som oftast over halv tank (kanskje 1/4 av og til)
Batteriet er bra.
tempen har nokså vert knapt under 0 grader vell..

Tore
08/10/12, 13:32
Om det er lite drivstoff og slikt så vil du få beskjed om det, skal fungere på temperaturer rundt null så her er det sikkert noe feil; få lest av feilkoder så kommer det nok frem hva som er galt.:-)

Kusa
08/10/12, 13:57
Det som er problemet er at det ikkje er nokon feilkoder. Det einaste er når eg har aktivert motorvarmaren og satt det til tidspunktet og eg skrur av bilen kjem dette opp i "info-feltet" til venstre; (Motorvarmeren er aktivert (hugser ikkje heilt kva det står)).

Enda tips? :)

Tore
10/10/12, 11:06
Om du slår av tenning og så setter at parkvarmeren skal starte umiddelbart; vi den da starte (du hører primusen begynner å suse, og det skal tikke (fra dieselpumpa) under bilen.

Kusa
10/10/12, 15:00
Skal prøve iløpet av uka! :)

Sotka90
30/10/12, 20:10
Heia!

Vel det er noen momenter du må ta hensyn til ved bruk av Volvo sin dieselbrenner.

Er det for lite diesel skrur den seg ikke på :) bruker vel 0.18 pr time/halvtime???
Er det for lite strøm så skrur den seg heller ikke på, da det er en innebygd sikkerhets mekanisme!
Og det som MANGE missforstår: Du stiller inn tiden til da den skal være KLAR, ikke når den skal STARTE! Bilen regner dette ut selv!

Kusa
07/11/12, 11:14
Diesel er det ikkje for lite av. Har som regel halvtank +
For lite størm tviler eg på, dersom det er det, korleis finne eg det ut?
Har stilt inn bilen til det tidspunktet eg skal bruke bilen ja.

Update:
Har også prøvd uten å ha tenning på og sette på "direktstart" denne kjem "PÅ" og blinkar i ca 3-5sekund? for så og gå av... Derfor trur eg det er dieselvarmeren som er gåen eller noko lignande.

Holern
08/11/12, 09:32
Om ikke varmeren starter på "Direktestart", kan det tenkes at du må resette den.
Prøv å ta sikringen til varmeren, og la den være ute en stund.
Så kan du prøve å starte den....

Hadde noe lignenede på min Mercedes, og det hjalp å ta sikringen på den.

Kanskje et skudd i mørket, men hvem vet...??

Leifsol
08/11/12, 16:51
Om du har fått oppdatert softwaren f.eks. ved service2, har det i det siste tiden blitt feil på softwaren til varmeren. Dette har i mange tilfeller ført til at varmeren ikke fungerte via timeren eller VOC. Dette skjedde meg, og det ble lagt inn ny software. Volvo er klar over denne feilen fikk jeg beskjed om, og hadde en fiks for nettopp dette. Funka perfekt etterpå.

Kusa
12/11/12, 08:31
Om du har fått oppdatert softwaren f.eks. ved service2, har det i det siste tiden blitt feil på softwaren til varmeren. Dette har i mange tilfeller ført til at varmeren ikke fungerte via timeren eller VOC. Dette skjedde meg, og det ble lagt inn ny software. Volvo er klar over denne feilen fikk jeg beskjed om, og hadde en fisk for nettopp dette. Funka perfekt etterpå.

Okei, men tar dei noko peng for at dei skal fikse ein feil dei har "skylden" i da? Eller blir dette en gratis service av oppdateringen eller fiksen?

Leifsol
12/11/12, 20:51
Okei, men tar dei noko peng for at dei skal fikse ein feil dei har "skylden" i da? Eller blir dette en gratis service av oppdateringen eller fiksen?
Jeg klagde på at varmeren ikke funket ca en uke etter service, og betalte ingenting for ny software.
Har du fått oppdatering i det siste?

Kusa
13/11/12, 07:57
Aha, sist eg hadde den på service var før sommaren ca. Så er vell litt seint å komme med? Trur det vart oppdatert software da ja..

Tore
19/11/12, 14:52
Om det er feil på software som lastes på sommeren som gjør at dieselvarmeren ikke fungerer nå som man trenger den så er det vel neppe for seint å høre om de ikke kan fikse det...