PDA

Vis full versjon : dauing og lugging, tomgangsmotoro byttet



Sotka90
04/10/12, 18:30
Hei har en 850 som fusker som bare det, har nylig byttet tomgangsmotor og det hjalp litt, men så startet den igjen.
Problemetet er at den iblant dør ut over 2000 RPM så så slipper jeg gassen og når jeg gir på igjen så dør den ut på nytt.
Kan ligge i 80 og trø videre på gassen så dør den ut og det kjennes ut som den skal stoppe, så hvis jeg slipper igjen eller girer ned så kommer den igjen.
den er også veldig treg ned på turtall, f.eks hvis jeg ruser til 4000rpm og sliper så bruker den lang tid ned til 1000rpm, den bakker også litt ujevnt. pluggene ble byttet da problemet oppsto.
den kutter plutselig bare rett ut. :(

Noen som vet hva dette kan være?

Takk for svar :)

EDIT: Bilen er gått 358 000km :)

ola normann
05/10/12, 10:06
Har du lest av feilkoder? Hva slags motor har du?

Noen typiske feil på disse bilene er bensinpumperele, bensinpumpe, kamakselgiver (denne skal teoretisk gi en feilmelding hvis den ikke virker).

Skjer dette med både kald og varm motor?

Sotka90
05/10/12, 15:10
Har ikke lest av koder nei, er 10v 2.5l 144 hk, husker ikke motor nr, 95 modell.. Hvor sitter bensinpumpe releet og hvordan vet jeg om det er gåen, måle? Skjer ved varm og laød motor

850GLTsilver
07/10/12, 12:56
Har ikke lest av koder nei, er 10v 2.5l 144 hk, husker ikke motor nr, 95 modell.. Hvor sitter bensinpumpe releet og hvordan vet jeg om det er gåen, måle? Skjer ved varm og laød motor

Bensinpumpereleet sitter i el-sentral, under lokket rett bak sikringene.
Mye tyder på at bensinpumpa di er i ferd med å gi seg, da symptomene tyder en del på lavt bensintrykk.

Motoren din heter B5252S (Evt B5252FS)