PDA

Vis full versjon : LED i parkpærer foran! Volvo 855 :)



kristoffeer
03/10/12, 14:08
Shalabais godt folk!
Har en Volvo 855 '94 mod, og når jeg skal prøve å sette i LED i parklyset så blir det ikke lys, har prøvd 5 forskjellige pære sorter, trippel sjekket kontaktene osvosv... Så nå er det litt mayday! Erfaringer fra dette og problemløsninger ?

bullxo
03/10/12, 14:13
med STORT forbehold om feil.. :P Men er ikke led pærene avhengig av å ha "rett" pol på pluss og minus?? som sagt Stort forbehold.... :D

kristoffeer
03/10/12, 14:54
med STORT forbehold om feil.. :P Men er ikke led pærene avhengig av å ha "rett" pol på pluss og minus?? som sagt Stort forbehold.... :D

Jo, LED er slik, å har endevendt alle løsninger :(
Resultatet er at alle baklyktene har fått LED mens park foran kjøres med vanlig kjip halogen !

Erlend
03/10/12, 16:29
Foran skal det vel være ba15s eller var det ba9s sokkel, jeg har ikke problemer med å få mine til å lyse på min 96 mod 855

850GLTsilver
03/10/12, 16:34
Foran skal det vel være ba15s eller var det ba9s sokkel, jeg har ikke problemer med å få mine til å lyse på min 96 mod 855

BA15S, MEN det er feil polaritet der fremme. Ialle fall på min -93 og -95 modell.
Minusen som er felles går til "midten" på pæra mens plussen for både blink og park går til "ringen" rundt.

mrstfu
03/10/12, 18:53
til TS: prøv å koble med en ledningsbit eller tre, slik at du polvender tilførselen. tipper du får deg en overraskelse.

850GLTsilver
04/10/12, 10:03
til TS: prøv å koble med en ledningsbit eller tre, slik at du polvender tilførselen. tipper du får deg en overraskelse.

Ingen enkel operasjon i de lampeholderne. Senterpinnen er felles og går til chassis. Sånne elendige pressede nagler som holder de smådelene sammen der. Irriterende.

mrstfu
04/10/12, 11:09
sa ikke en permanent løsning, men ved å tjuvkoble ny tilførsel, finner han i det minste ut om polariteten er problemet.

Svirre
07/10/12, 23:52
2 stk skjøtehylser!! Klipp av begge ledningene, bytt om og voilét! Du har polvendt sokkelen :)

mrstfu
08/10/12, 07:22
2 stk skjøtehylser!! Klipp av begge ledningene, bytt om og voilét! Du har polvendt sokkelen :)

problemet da er at du setter pluss på den midterste kontakta i blink/parklampa, med konsekvensen at blinklys ikke får minus. felles jord ut på lampa for park og blink, altså.

så, nei.