PDA

Vis full versjon : tikkelyd fra girkassa:(



Sollien
03/10/12, 01:51
hei... har fått en tikkelyd fra kassa på S60'en..(02 mod) høres nesten ut som intens ventiltikking, har hørt at dette kan forekomme på disse kassene?!!
er en suselyd når kassa er i fri og og på 5 den jæ.... lyden gir seg i 5 gir.. har planer om å skifte olja på kassa først.. noen som har vært bort i dette før? lurer igrunn bare på om det er like greit å hente ny kasse med en gang eller om olja kan gjøre susen... ??

Wahl
03/10/12, 08:19
Automat?

Sollien
03/10/12, 23:24
Nei, manuell... :/

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Vatnehol
04/10/12, 00:30
høres kanskje heller ut som dobbelmasse svinghjulet er utslitt slik som du beskriver det.
km?

Sollien
04/10/12, 07:10
160k er ikke alltid like intens, men er en tikkelyd når den er i gir og en suselyd alla dynamostøy når den er i fri og triller ...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Sollien
04/10/12, 16:39
Kan legge til at når jeg står still å ruser opp motoren så er ikke lyden der... det skulle den vel gjerne vært om det var svinghjulet, eller?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Wium
06/10/12, 00:26
Hører du noe til lyden idet du skrur av tenninga?


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Volvoholic
06/10/12, 12:10
Er lyden der når du trår inn clutchpedal?

Sollien
06/10/12, 14:16
nei, så lenge bilen står i ro er det ingen lyd, men om jeg triller i en bakke med bilen i fri "suser" det i fra kassa, i gir lager det bare tikkelyd :(
nytt spm også... :/ noen som vet hvor man kan kjøpe antenna til startsperra, den som ligger rundt tennings-sylynderen?? mistenker sterkt den når jeg får periodisk -elektronisk startsperre- i displayet og ikke får start.. :(