Vis full versjon : Fremgangsmåte på å sveise diffen?
Har 945 med 1031 lammelbrems, men den er ustabil så skal sveise diffen istede ;)
Noen som kan komme med en liten "how to" manual i forhold til fremgangsmåten osv..
Er det best å ta av hele akslingen og så ut med diffen?
ta ut akslingen, tenn på for å få det reint, sveis sammen alle 4 tannhjulene som møtes mitt inne i klokka :)
Anbefalt sveiseapparat? Regner med rørtråd er ypperlig og sveise med? ;)
vanskelig å sveise en lammeldiff gitt :P så du må nok bytte aksling!
jeg har sveiset noen akslinger å det som holder best er å sveise de 2 små tannhjulene som stikkakslingene går inn i fast i selve diffklumpen, samt sveise sammens alle 4 hjul! om du kun sveiser sammens de 4 hjula så kommer den ikke til å holde særlig lenge
har sveisa et par akslinger slik som jeg beskriver å de har gått i flere år! den ene sitter på en MB driftebil med 2jz motor og han klutsjer ut hjulspinn i 3 og 4 gir å den holder fint :)
Selger du diffen din eller? :)
Hvordan går det an å få dette lammeldiff driten til å fungere da? :P 80w-90 olje ? shimse/byttelameller?
Vurderer å kjøpe meg 1041 istede, eller en 1030 å sveise. ;)
Jonas Soldal
03/10/12, 12:16
Det du må huske er og kjøre olje med LS additive i. Visst ikke så blir de veldig nøkkete. Du ska kunne shimme disse også :)
Må bare skrike ut om du vil selge :)
1031 blir beholdt innen bilen er eu-ok i løpet av november :) har kjøpt meg 1030 som jeg skal sveise å bruke etter vinteren ;) for 1031 er mer enn bra nok på vinterføre.
1030 akslingen blir nok litt for smal for 940'n din...
snakk om mange cm? eller passer det ikke overens?
Kan vel bare plukke ut innmaten i 1030 og sette over i 1031? :)
1030 passer ikke på noen måte i en 7/9 serie, hverken selve akselen eller kun innmaten.
Det skal nok stemme over ens ja, hvorfor mener du at det ikke passer på noen måte?
Innmaten i en 1030 passer ikke i en 1031, og en 1030 aksel (240) har helt andre innfestninger, og annen utforming enn 1031 til 7/9.
Så da er det dermed umulig og få sveiset diff på 740 og 940 i følge opplysningene jeg har fått i denne tråd da?
for lammel var jo vansklig å sveise, og 1030 passer jo ikke i noen som helt utforming?
har sett mange 740/940 med sveiset spærre...
HarryVolvo
07/10/12, 18:39
1030diff passer i 1031 ja.. Har selv kjørt med det.. Men 1031-diff passer ikke over i 1030-hus. ;)
Kan sveise 1041(slyng diff), det er en vanlig 940 diff... Men kan kun sveise eine sida uten modifisering/fjerning av slyngsperra...
Takk for klokhet, synes dette var veldig rart selv. da blir det 1030 diff i 1031 :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.