PDA

Vis full versjon : Dobbeltmasse til enkeltmasse - konkrete spørsmål



de_icer
01/10/12, 21:46
Gammelt tema som har blitt snakket mye om, men det nærmer seg nå for min del, og trenger litt ekspertise på følgende:

1. Skal enkeltmassesvinghjulet planes før montering? Jeg har kjørt bilen det kommer fra, og den hadde ingen merkbare vibrasjoner - på den annen side kan jeg godt sende det til planing hvis det har noe for seg...

2. Lamell og utløserlager fra 940 med D24T med M90 - men er trykkplata fra 940 Turbo med M46 og den såkalte Sachs 768 samme?

3. Har noen Volvo-delenummere på overstående?

4. Har noen den "tegn-og-forklar" greia som TBO i sin tid skreiv i forhold til spacing av kula på utløserarmen?

5. Jeg har tenkt å bytte svinghjul, trykkplate, utløserlager og lamell, er det noe annet som burde ordnes/vurderes i samme operasjon?

Christian
01/10/12, 21:51
Gammelt tema som har blitt snakket mye om, men det nærmer seg nå for min del, og trenger litt ekspertise på følgende:

1. Skal enkeltmassesvinghjulet planes før montering? Jeg har kjørt bilen det kommer fra, og den hadde ingen merkbare vibrasjoner - på den annen side kan jeg godt sende det til planing hvis det har noe for seg...

2. Lamell og utløserlager fra 940 med D24T med M90 - men er trykkplata fra 940 Turbo med M46 og den såkalte Sachs 768 samme?

3. Har noen Volvo-delenummere på overstående?

4. Har noen den "tegn-og-forklar" greia som TBO i sin tid skreiv i forhold til spacing av kula på utløserarmen?

5. Jeg har tenkt å bytte svinghjul, trykkplate, utløserlager og lamell, er det noe annet som burde ordnes/vurderes i samme operasjon?

1. Hvis du har grei tilgang for å få dette gjort kan det være greit, men sålenge det ikke er blått eller sprekkete er det ikke nødvendig.

2. Det stemmer med lamell og trykkplate, men den alternative trykkplata heter TP-763

3. Desverre, sist jeg var i dialog med Volvo var de lite hjelpsomme med å få tak i riktige deler.

4. Her er i det minste veiledern han la ut. Link. (http://forum.vccn.no/showthread.php?233-Lettet-svinghjul-p%C3%A5-M90)

5. Ville bytta olje på girkassa mens du har det nede, men ellers er det en grei liste du har der.

Jonas Soldal
03/10/12, 12:13
Når jeg bygde om til enkeltmasse. skrudde jeg bare ut kula med skruen og la mellom en standar m8 mutter (uten nylonlåsing) og det funker knall enda :D

Feiltenning
04/10/12, 15:01
Jeg gjorde ingenting med spacing. Monterte clutch å kasta på kassa. Ikke noe problem enda. Men akkurat det der er vel noe individuelt etter hva jeg har forstått

Jonas Soldal
04/10/12, 19:06
Grunnen til spacing er vel at slave sylinderen ikke skal måtte gå nesten helt ut for å klare å løse ut trykkplaten?