Vis full versjon : Brukbare gateslicks til en ålreit penge?
Hej!
Har lyst til å prøve gateslicks til året og lurer på om andre har testa det?
Har sett på toyo sine R888 og leste om federal RSR her om dagen.
Toyo sine ble kanskje litt dyre, er Federal sine på ett vettig prisnivå?
Noen som har testa dette så de ikke er helt tragiske på vått føre?
gull pilen
01/10/12, 07:37
har hørt fra de som kjører drifting og annen bilsport på asfalt her i byn at rsr til federal er veldig bra, faktisk ikke mye dårligere enn toyo men tar litt lengre tid å få varme i...
mye hyggeligere pris på de enn toyo er det hvertfall..
Må teste ett sett sånne...
Tinnsoldaten
01/10/12, 12:29
Kjører Hankook Ventus RS2 harde gateslicks på 945en nå. Har ikke fått kjørt så veldig mye ennå, men merker at de er ikke best på vått akkurat.
gull pilen
01/10/12, 19:19
Det er ikke federal eller toyo heller.. Det påståes at federalene biter omtrent like godt som toyo når man får ordentlig varme i dem og de varer lengre..
Kjøpte meg et sett med toyo R888 i våres og har kjørt en del på banetreff i sommer og jeg er meget fornøyd med dekkene. Er ikke de billigste,men langt i fra de dyreste dekkene du kan kjøpe. Har også en kompis som har kjøpt de samme dekkene og han er også fornøy med dem.
De beste gateslicksene jeg har kjørt med er helt klart HOOSiER A& men disse er ikke lenger lovlig på gata :(
Kjørte med federal sine gateslicks på trackday på rudskogen i år, og slet med at dem ble for varme og mistet grepet :(
Så slik ut etter en dag :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/2152.jpg
Refinement!
04/10/12, 16:45
Er ikke bare gummi du har samlet opp pga pinglete kjøring da?;)
Kjørte med federal sine gateslicks på trackday på rudskogen i år, og slet med at dem ble for varme og mistet grepet :(
Så slik ut etter en dag :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/2152.jpg
Husker du dekktrykk du kjørte med? Det er faktisk meget viktig at man har kontroll på hva trykket er når dekket er kaldt vs varmt. Produsentene oppgir ofte hva slags trykk som er gunstig når dekka er varme:).
Har gått og sett på Federal sine 595RS-R gateslicks en stund, dekkonline.com har disse til en ok pris. Ser også sett Dekk1 har disse i sitt sortement. Hvis jeg skulle kjøpe disse gateslicksa gjennom dekkonline.com kan jeg da forvente at en hvilken som helst dekkomlegger kan legge disse dekkene på felg? Disse dekkene er jo noe stivere i dekkveggene enn vanlig. Felgdim 9X18 og dekkdim 255/35R18. Er det andre steder det anbefales å handle fra når det gjelder dekk? Jeg er egentlig fornøyd med det jeg har fått fra dekkonline.com tidligere.
Mvh
Sigve
gull pilen
02/12/12, 17:49
Har gått og sett på Federal sine 595RS-R gateslicks en stund, dekkonline.com har disse til en ok pris. Ser også sett Dekk1 har disse i sitt sortement. Hvis jeg skulle kjøpe disse gateslicksa gjennom dekkonline.com kan jeg da forvente at en hvilken som helst dekkomlegger kan legge disse dekkene på felg? Disse dekkene er jo noe stivere i dekkveggene enn vanlig. Felgdim 9X18 og dekkdim 255/35R18. Er det andre steder det anbefales å handle fra når det gjelder dekk? Jeg er egentlig fornøyd med det jeg har fått fra dekkonline.com tidligere.
Mvh
Sigve
Federal slicks er ikke så ille å legge om, sålenge personen som skal gjøre det er litt dreven i yrket burde det gå helt fint..
Får prøve et sett med Federal 595RS-R, skal sjekke pris på Dekk1. Om de ikke matcher pris med Dekkonline pluss omlegging blir det nok handel via nett.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.