PDA

Vis full versjon : orginal demper vs bilstein



smugen
30/09/12, 12:52
hei. skal ha nye dempere bak på min 740 92 mod og lurer på kva dempere eg skal velge, kor mykje stivare er bilsten sport kontra orginalt? eller bør eg går for ein anna type.

Mvh stig.

smugen
30/09/12, 20:50
ingen som veit noko eller:)

s4nd3r
30/09/12, 21:27
bilstein, uten tvil.. :)

smugen
30/09/12, 21:34
ja skal gå for bilstein men lurer på kva type eg skal gå for, tenker da på hvor stive dei forskjelliige typane er.

Sebbe
30/09/12, 22:05
skal du ha bilen orginal høyde eller senke den?

smugen
30/09/12, 22:35
orginal høyde foreløpig siden den ikkje er senka framme, ligger litt lenger ned bak orginalt. muligens kjøpe noe stivere fjerer bak i orginal lengd?

turb00le
01/10/12, 04:01
Ville satt på sprint dempere.
De sammen med senkefjører blir passelig høyt og fælt, ikke for stivt for hverdagskjøring.

Det at de er kortet litt har ikke så mye å si egentlig, de er uansett så lange at du omtrent kunne montert to fjører i høyden og kjørt rundt
uten at demperne gikk i endestopp.

smugen
01/10/12, 18:51
blir det rart og bruke sprint eller racing som er kortere med orginale fjærer? siden eg ikkje var tenkt og senke bilen, er allerede lavere bak enn fremme no so vil ikkje gjere det verre.

Sebbe
01/10/12, 19:09
jeg vet ikke om det blir noe problem på din bil, men det kan hende at du får for lite vandring nedover, slik at om du kjører utfor en kant, så blir ikke hjulet pressa så mye nedover på grunn av at demperen stopper, og det er ikke bra for kjøreegenskapene eller komforten.

smugen
01/10/12, 20:41
hmm, blir vell kansje best og satse på sport da, men vil ha den stiv, stag og diverse kommer. er det stor forskjell på sport og racing ?

Andreas89
01/10/12, 22:02
...så lange at du omtrent kunne montert to fjører i høyden og kjørt rundt
uten at demperne gikk i endestopp.


nytt prosjekt offroad 940? :D

PVT
01/10/12, 22:10
Bilstein B6 Sport
Bilsteins alternativ for gatebiler som ikke er senket for mye.
Sport har standard lengde og bør ikke benyttes hvis bilen er senket mer enn 35-40 mm.

Bilstein B8 Sprint
Dette er alternativet for deg som har korte fjærer.
Sprint er kortere enn standard dempere, og egner seg derfor bedre på lave biler.

ville gått for sport, egner seg bedre for dem som ikke kapper fjører
hvis du vil ha stivere fjører bak i orginal høyde så har biltema disse.

smugen
02/10/12, 05:29
Bilstein B6 Sport
Bilsteins alternativ for gatebiler som ikke er senket for mye.
Sport har standard lengde og bør ikke benyttes hvis bilen er senket mer enn 35-40 mm.

Bilstein B8 Sprint
Dette er alternativet for deg som har korte fjærer.
Sprint er kortere enn standard dempere, og egner seg derfor bedre på lave biler.

ville gått for sport, egner seg bedre for dem som ikke kapper fjører
hvis du vil ha stivere fjører bak i orginal høyde så har biltema disse.


takker for svar, blir nok sport tenker eg.