Vis full versjon : Tpms
oscarthegreat
30/09/12, 10:45
Dekktrykk overvåking. Er dette standard på noen volvo modell i norge? Eller med i momentum, summun?
Ikke standard nei. Tilvalg på alle modeller i disse modellseriene (x60, V70II, XC70II, S80II).
oscarthegreat
30/09/12, 11:00
Takk for hurtig svar! Har kjøpt en 2013 xc 70 , som blir levert i morgen. Det står ikke tpms i tilbehør listen som vi valgte pakker og utstyr utifra.Så det har ikke vært valgmulighet. I instruksjons boka for 2012 står det om tpms , ikke et ord i 2013. Jeg har fått spec lista på bilen og der står det : valder, conti, 235/55, n tpms. Hva betyr det ? Mmm , får jo se i morgen , men er litt utålmodig! Utrolig spennende med ny bil!!!
Gratulerer med ny bil. Legg gjerne ut bilder og specs (både eksteriør og interiør).
Du kan lese mer om min bil her: http://forum.vccn.no/showthread.php?16175-SagaPer-sin-Volvo-XC70-D5-Summum-2009-Caper-green-NYE-BILDER.
Jeg skal ettermontere TPMS i forbindelse med dekkbytte på sommerhjul og har fått en pris på kr 3.650. Dette inkluderer deler, programmering, balansering og hjul av/på bil.
Vurderte TPMS til min XC70 MY13 som jeg hentet i fjor.
Men synes systemet er alt for simpelt. Eneste det gjør er å varsle under ett visst trykk, du har ingen mulighet til å se hvilket trykk som er på hjulene.
Når man vet av så lite som 0,1 bar kan være nok til forhøyet drivstoff forbruk og slitasje på dekk, så blir ikke systemet godt nok.
Finnes dessverre også alt for lite info om dette systemet, om hvilke trykk det slår inn og ut på osv.
Blir standard nå pga nye eu regler
Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk
Mercedes har jo et skikkelig bra system på dekktrykkvarsling, bruker abs sensorene og sier ifra hvis et hjul endrer rotasjon drastisk (lite luft endrer rulleomkrets) og man slipper ventiler og dritt som kødder.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.