PDA

Vis full versjon : B20 og bredbåndslamda



Mr.Amazon
29/09/12, 20:11
Dette er jeg helt grønn på, men har det noe for seg å montere en bredbåndslamda på en lett trimmet B20?

Ønsker å få bestykka 2stk 45mm Weber'e sånn ca. uten å måtte skru ut plugger å studere farge, lukte på eksos og andre synse metoder...

Har det noe for seg å montere en lamda sensor? Noen som vet hvilken verdi en bør ha?

Er dette brukbart eller er det noe ubruklig kina greier?

http://www.ebay.co.uk/itm/Wideband-lambda-AFR-logger-Air-Fuel-Ratio-Monitor-gauge-USB-Bosch-LSU-4-2-/140844071925?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20caf5fbf5&_uhb=1#ht_865wt_1107

eyolv
30/09/12, 04:58
Da er vi 2 som lurer på det ;)

Batland
01/10/12, 17:04
Dette er jeg helt grønn på, men har det noe for seg å montere en bredbåndslamda på en lett trimmet B20?

Ønsker å få bestykka 2stk 45mm Weber'e sånn ca. uten å måtte skru ut plugger å studere farge, lukte på eksos og andre synse metoder...

Har det noe for seg å montere en lamda sensor? Noen som vet hvilken verdi en bør ha?

Er dette brukbart eller er det noe ubruklig kina greier?

http://www.ebay.co.uk/itm/Wideband-lambda-AFR-logger-Air-Fuel-Ratio-Monitor-gauge-USB-Bosch-LSU-4-2-/140844071925?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20caf5fbf5&_uhb=1#ht_865wt_1107
Ja det kan du være sikker på. Alt for mange unngår dessverre å gjør dette på forgassermotorer.
Jeg monterte lambdasonde på en boblemotor og byttet på dyser og E-rør til verdiene ble slik man ønsket. Det ble etterhvert betydelig forbedring i kjørbarhet, effekt og forbruk.
En lambdasonde måler bare eksosen og det helt uahengig av hvordan man tilsetter det aktuelle drivstoffet. Det spiller derfor ingen rolle om man kjører datasprut, originalsprut, EFI, DFI, mekanisk sprut, forgassere, bensin, etanol, metanol, diesel, propan osv.
Det finnes mange brukbare lambdametere på markedet så her kan du velge fritt ut fra preferanser og budsjett.

Jeg kjenner ikke til akkurat det kittet der, men Innovate og spesielt AEM har vist seg å gi fornøyde eiere.

På full gass på vanlig bensin bør du satse på å holde ca. 13,2:1 i AFR gjennom hele turtallsregisteret.