PDA

Vis full versjon : Trøbbel med strøm på 240



Chriscross
29/09/12, 15:31
Heisann !

Var ute å sladdet litt i går, låste bilen i 1. gir inn mot ei rundkjøring, og når jeg kontra for å ta rundkjøringa døde plutselig bilen helt! var 0 reaksjon på nøkkelen.
Åpna panseret, så at batteriet lå nede i motorrommet. Fikk batteriet opp på plass, og kjørte inn i et p-hus på siden da det regnet. Festet batteriet, men da var det 0 reaksjon i batteriet igjen. Løsnet opp festet, da fikk jeg kontakt. Så det lå en ledning inn under batteriet, denne var isolasjonen ødelagt på, så tenkte dette kunne være en grunn. Denne er fikset nå. Festet batteriet og Kjørte opp til de andre jeg var med 2-300 meter lenger borte. Sto der i 20 min, men da jeg skulle gå var det igjen ingen reaksjon på nøkkelen. Dillet litt oppi motorrommet, fikk start på bilen og kjørte hjem.

I dag har jeg kikket litt på bilen, kjørte den ned i garasjen, skrudd ut batteriet, sjekket etter ledninger som er ødelagt/ikke festet ol. Finner ingenting. Satte nedi batteriet, nå er det ingen reaksjon lenger. Dyttet batteriet nærmere motoren, da fikk jeg kontakt. Vet ikke om dette har noe å si.

Kikket også inn i "sikringsboksen", der var sikring nr 5 helt brent opp. (heating element carrburator, solenoid valve carrburator, direction indikator, tail lamp, control unit preheater diesel.)
Prøvde 3 sikringer (16A), alle brant opp med en gang jeg tok på tenning. Så hva kan dette være og kan det ha noe med batteriet å gjøre?

Er hjertelig takknemlig for svar !
Christian

Hassel
29/09/12, 15:40
Kortsluttning et sted ;) sikker røsketvistykker mer da batteriet datt ut av festet sitt!

Chriscross
30/09/12, 16:18
På pluss fra batteri er det en kabel til starter, men det er også en litt mindre kabel der, 20 cm lang ca. Hva går den til? Håper det er feilen.

Byttet clutch på torsdag, kan ledningene ned på kassa som går til ryggelysene ha noe med den sikringa som ryker å gjøre ?

Hassel
30/09/12, 18:55
Den går vel til starteren mener jeg. Ville gått over alle ledningene som går rundt batteriet!

Chriscross
30/09/12, 19:01
Den går vel til starteren mener jeg. Ville gått over alle ledningene som går rundt batteriet!

Har gått over alt, finner ingen bortsett fra den som lå under batteriet, den har jeg fikset og lagt bort. Følte at den var altfor kort til å nå ned til starteren. Men kan jo prøve på nytt ;)