PDA

Vis full versjon : Godkjente støtdempere for motorbytte



kokkogdrit
28/09/12, 23:24
Hei!

Noen som vet hvor jeg finner nummeret på 740 støtdempere, det må vist være en vis type støtdemper foran og bak for å få godkjent motorbytte

Sondre93
29/09/12, 00:04
Gjorde et kjapt søk på google. Der kom det opp:

forran : 274215

bak: 1329507 (alternativt:9140552)

kokkogdrit
06/10/12, 14:40
nei tenkte hvor fysisk på støtdemperen nummerene er :D

Refinement!
06/10/12, 16:38
På bakdemperne står delenr på nedre innfestning

kokkogdrit
06/10/12, 17:26
ok, men de støtdemperene jeg må ha for at motorbytte skal bli godkjent, er det 940 turbo dempere?

R.G
06/10/12, 22:04
kjøper du orginale støtdempere på Volvo til 740 så får du riktig dempere med det nummeret.


og biltilsyn har aldri sett på mine dempere når jeg har godkjent biler. åssen skal dem klare å se nr på framdempere?
bak så kjøp deg ett par med riktig nr hvis du er redd for dem skal sjekke det opp, og bruk som unnskyldning da foran att dem ikke får sett nr pga nummer på dem sitter langt nedi fjørbene

kokkogdrit
07/10/12, 13:07
ja skal prøve å få godkjent uten :D

Dimmern
07/10/12, 14:39
jeg godkjente min med turbo motor og bilstein dempere. bak så han jo at det var bilstein. men forran måtte jeg komme tilbake, pga han måtte ha bilde av demper halvveis ned i fjørbein. tullete møkkfolk spør du meg men ;)
vet ikke om det blir samme opplegg på "original" dempere, men det kommer vel sikkert litt ann på kontrolløren og =)

Iversen
08/10/12, 15:30
jeg godkjente min med turbo motor og bilstein dempere. bak så han jo at det var bilstein. men forran måtte jeg komme tilbake, pga han måtte ha bilde av demper halvveis ned i fjørbein. tullete møkkfolk spør du meg men ;)
vet ikke om det blir samme opplegg på "original" dempere, men det kommer vel sikkert litt ann på kontrolløren og =)

Skal du komme tilbake med løst fjærbein da? Det er jo umulig å ta ut demperen for å lese av nr uten å demontere alt.

Dimmern
08/10/12, 16:11
jeg måtte ha bilde av dempern halvveis nedi fjørbeinet. og vise han det bilde. lånte fjørbein og demper av en kamerat riktig nok ;) og han så på bilde for og gæli, trukke han skjønte hva det var han så på omtrent.

desto mere dokumentasjon du har med deg desto lettere er det ;)

MadAss
08/10/12, 20:21
Om du har dokumentasjon fra volvo verksted om at du har montert rette demperene, så skal dette holde for BT. Funket iallefall smertefritt for meg :)

Iversen
08/10/12, 21:02
jeg måtte ha bilde av dempern halvveis nedi fjørbeinet. og vise han det bilde. lånte fjørbein og demper av en kamerat riktig nok ;) og han så på bilde for og gæli, trukke han skjønte hva det var han så på omtrent.

desto mere dokumentasjon du har med deg desto lettere er det ;)


Haha. Det er jo helt håpløst. Som du sier, kan være bilde av hva som helst :P