PDA

Vis full versjon : [LØST] Periodisk sentrallåsfeil, låser ikke?



Børge Vikebø
27/09/12, 09:35
Som topic.

Periodisk vil ikke sentrallåsen låse dørene ,hverken på fjernkontroll eller med nøkkel. Derimot låser den opp alle dørene om jeg vrir nøkkel den veien eller bruker fjernkontroll.
Er det noen som har vært borti dette før? Kjent problem?
Er det noe som er mulig å reprogrammere for å få bukt med?

850GLTsilver
27/09/12, 11:05
Er nok noe som er galt med sentrallåsreleet ditt da.
Er det slik at førerdøren låses opp igjen når du låser med nøkkelen?

Kan også være kortslutning i mikrobryter i låskassa.

Børge Vikebø
27/09/12, 12:29
Nei, den holder seg låst. Kjører jeg bilen en tur, så virker det igjen, og kan være ok i lengre tid. Tvangskjøring av sentrallås innenfra fungerer...

degocostly
27/09/12, 12:36
Min låser ikke opp førerdøra når det er kaldt med fjernkontrollen, men hele tiden ellers.. Får låst opp med nøkkelen da

Sendt fra Æll g

TommyG
29/09/12, 13:02
Jeg har hatt ett par tilfeller der jeg hadde store problemer med å låse og låse opp dørene. To av gangene var på omtrendt samme plassen på taket av gullgruven. Der står det noen mobilmaster eller hva det er like ved, så jeg mistenker at de er synderen. Kjørte bilen til enden av taket der oppe så var det ingen problem. Stillte jeg meg på samme plassen som problemene kom første gang, så fikk jeg ikke låst...

Sent from my XT910 using Tapatalk 2

marhaugen91
29/09/12, 14:00
Min var slik at jeg ikke fikk låst eller låst opp med fjernkontroll uten for hjemme,den funka alle andre plasser..
Det viste seg å være magnetismeforstyrring fra høyspennslednig.
Etter den ble fiksa av komunen funka låsen slik den skulle :-)

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

HansM
29/09/12, 17:33
Som topic.

Periodisk vil ikke sentrallåsen låse dørene ,hverken på fjernkontroll eller med nøkkel. Derimot låser den opp alle dørene om jeg vrir nøkkel den veien eller bruker fjernkontroll.
Er det noen som har vært borti dette før? Kjent problem?
Er det noe som er mulig å reprogrammere for å få bukt med?

Jeg var borti at høyre framdør ikke låste seg alltid med sentrallåsen, men har ikke hatt noe tull med den etter jeg fikk fikset opp i ledningsbruddene i bakluka....
Merkelig ja, Elektronikk er gøy! :D

Børge Vikebø
29/09/12, 20:36
Dette skjer veldig periodisk, kun fått det frem 2-3 ganger. Sentrallås åpne fungerer, mens sentrallås låse responderer ikke. Låser jeg med nøkkel da, låses kun førerdøren. Setter jeg meg inn og bruker låseknappen innvendig, så låser alt..

marhaugen91
29/09/12, 21:29
Lest av feilkoder?, har vært borti at "dørmodulen" som styrer vindusheis og sentrallås har svikta, kan være på begge sider foran da disse to styrer sentrallåsen

Tapatalk 2

Børge Vikebø
09/06/13, 18:41
Løst "problemet".. Om svitsen ikke er slått helt tilbake slik at den går i rattlåsmodus (dvs du hører ikke klikk fra låssylinder når du tar ut nøkkelen..) så vil du ikke få låst bilen..