PDA

Vis full versjon : Volvo 850 dynamo på 940?



Svirre
01/05/10, 12:15
Passer festene på dynamoen til 850 på 940?

Har finni en 100A dynamo på Biltema (http://biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Dynamo-og-laderele/Dynamo-12-V-100-A/) :)

ChrML
01/05/10, 12:58
Nei, den gjør ikke det. Ser ikke ut som festene passer og det er feil type reim. Det sitter kilreimer på 940, dvs reima koner seg nedi reimhjulet. Kjøp en 100A Bosch dynamo til 940 brukt eller noe :).

Svirre
02/05/10, 11:42
Okay. Vil ha litt effekt ut av en dynamo siden jeg ska ha "litt" lys foran og noe lyd baki etterhvert (A)

T90
02/05/10, 11:59
Excessive Amperage Dynamo høres fint ut til ditt bruk, men de er dyre..
Kodja her på forumet er importør for de her i norge.

Ellers så kan du jo montere 2 dynamoner.
Bruke dynamo braket fra B230E å montere den andre dynamonen på pasasjersiden.

Eller så må du eventulelt lage cusome braketer til den 850 dynamoen fra Biltema.
Men etter det jeg har lest på det her forumet og volvoforum så er vist det bedre å kjøpe en brukt orginal dynamo istede for biltema siden de ryker etter en kort stund.
Samme gjeler vist startere.
men det kan godt hende at dynamo/startere er bedre til 850 enn til rødblokk.

henrik940
02/05/10, 12:13
Nei, den gjør ikke det. Ser ikke ut som festene passer og det er feil type reim. Det sitter kilreimer på 940, dvs reima koner seg nedi reimhjulet. Kjøp en 100A Bosch dynamo til 940 brukt eller noe :).

Er sånn på denne og.

Morgis
02/05/10, 12:15
få tak i en 120ampers fra 760. Bruker det på 264a ;) lader flott den :)

ChrML
02/05/10, 13:08
Får tak i 140A til Volvo og. Satt på litt eksklusive biler :). Men har aldri sett det på noen biler, men står inne på Vadis at det ble levert på EXC bilene.

Eller så er det folk som lager bolt-on 200A dynamo, men de er litt dyre. 100A som sitter originalt på nyere 940 er somregel godt nok :).

Svirre
02/05/10, 13:26
Excessive Amperage Dynamo høres fint ut til ditt bruk, men de er dyre..
Kodja her på forumet er importør for de her i norge.

Ellers så kan du jo montere 2 dynamoner.
Bruke dynamo braket fra B230E å montere den andre dynamonen på pasasjersiden.

Eller så må du eventulelt lage cusome braketer til den 850 dynamoen fra Biltema.
Men etter det jeg har lest på det her forumet og volvoforum så er vist det bedre å kjøpe en brukt orginal dynamo istede for biltema siden de ryker etter en kort stund.
Samme gjeler vist startere.
men det kan godt hende at dynamo/startere er bedre til 850 enn til rødblokk.

Rart, for det er Bosch som leverer til Biltema. Står i hvertfall stempla på det i fjor når fatter'n kjøpte til sin volvo.


Uansett; hva er best, en eller 2 dynamoer? Jeg føler at det er bedre med en siden jeg da ikke behøver å lage så mye "costum" på bilen.
Kommer 350w Xenon foran og noen baki, så det er greit å ha litt å lade med å :)

Yngste Haugerud
02/05/10, 13:37
Rart, for det er Bosch som leverer til Biltema. Står i hvertfall stempla på det i fjor når fatter'n kjøpte til sin volvo.


Uansett; hva er best, en eller 2 dynamoer? Jeg føler at det er bedre med en siden jeg da ikke behøver å lage så mye "costum" på bilen.
Kommer 350w Xenon foran og noen baki, så det er greit å ha litt å lade med å :)

Kjøpte starter på biltema. Denna sto det også Bosch på men røyk etter ei uke. satt inn en orginal en som hadde stått på en motor som hadde gått over 300k, den funker like fint enda :)

Svirre
02/05/10, 14:03
Kjøpte starter på biltema. Denna sto det også Bosch på men røyk etter ei uke. satt inn en orginal en som hadde stått på en motor som hadde gått over 300k, den funker like fint enda :)

Hmm. Ikke alt på biltema som fungerer like bra, men når man kommer til bremseskiver og det rundt der, da byner det å bli billig å bra :p

Men ska se om jeg ikke finner en stor dynamo :)

Kodja
02/05/10, 22:52
skal legge inn en forespørsel hos E.A. jeg å høre hva jeg klarer å få til for pris på 200A dynamoer til 940\b230 blokka :)

Svirre
03/05/10, 20:06
skal legge inn en forespørsel hos E.A. jeg å høre hva jeg klarer å få til for pris på 200A dynamoer til 940\b230 blokka :)

Good (Y)