PDA

Vis full versjon : Bakker ugjevn + at det kommer "suse"lyd når bilen bakker.



kjetil850
26/09/12, 16:53
Hei.

Byttet oljefellen her for en stund tilbake. bilen startet, og gikk greit.
Eneste problemet er at jeg ikke får han til å bakke ordentlig! :( den går opp å ned på bakkingen.. pluss at det kommer en rar suselyd når jeg åpner pansteret.
Noen formening om hva som kan være galt her?
Evt er det noen i oppland som har peiling som evt kunne kommet å hjulpet meg? :)

850GLTsilver
26/09/12, 18:00
Du har en lekkasje på innsuget ditt. En eller annen vakuumledning som har falt av. Er en hel drøss med slike gummibend på de slangene av hard plast som har det lett for å råtne og falle av. Blir å lete seg gjennom gjerne med å spraye startgass i retning suselyden.
Kan også være andre deler av innsuget som lekker, men et sted må man begynne å lete?

kjetil850
27/09/12, 15:39
Du har en lekkasje på innsuget ditt. En eller annen vakuumledning som har falt av. Er en hel drøss med slike gummibend på de slangene av hard plast som har det lett for å råtne og falle av. Blir å lete seg gjennom gjerne med å spraye startgass i retning suselyden.
Kan også være andre deler av innsuget som lekker, men et sted må man begynne å lete?


Skal sjekke dette da! ;) kan være vakumslanger eller noe sånt ja. men dumt spm kanskje.. når jeg sprayer startgass i retning suselyden. hvordan vet jeg da hvor lekkasjen er? vil jeg merke det på noen hvis?

850GLTsilver
28/09/12, 00:03
Tomgangen vil endre seg når du treffer lekkasjen.

Øygard
28/09/12, 00:14
Han vil suga inn startgass der som det er lekkasje og då vil turtalet forandra seg litt:)

kjetil850
02/10/12, 17:28
Tomgangen vil endre seg når du treffer lekkasjen.

Da viser det seg at turtallet endrer seg når jeg sprayer startgass ned mot oljefellen.. kan det være at en sjange her er lekk? men skal det ha noe med insuget å gjøre? :S skjønner ikke helt det her jeg..

850GLTsilver
02/10/12, 17:40
Da viser det seg at turtallet endrer seg når jeg sprayer startgass ned mot oljefellen.. kan det være at en sjange her er lekk? men skal det ha noe med insuget å gjøre? :S skjønner ikke helt det her jeg..

Ikke uvanlig at gummien der sprekker. Anbefaler deg å bytte alt som har med veivhusventilasjonen å gjøre. DETTE (http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/18611/nm/1995+Volvo+850+PCV+Breather+System+Kit-See+Notes+for+fitment) settet (sjekk at det passer din bil) vil gjøre susen.
Er direkte kobling til innsuget derfra. Ender opp rett ved siden av trommelen for gasswaieren.

kjetil850
02/10/12, 17:44
Ikke uvanlig at gummien der sprekker. Anbefaler deg å bytte alt som har med veivhusventilasjonen å gjøre. DETTE (http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/18611/nm/1995+Volvo+850+PCV+Breather+System+Kit-See+Notes+for+fitment) settet (sjekk at det passer din bil) vil gjøre susen.
Er direkte kobling til innsuget derfra. Ender opp rett ved siden av trommelen for gasswaieren.

Dette er byttet! ;) byttet alle slangene når jeg gjorde reint oljefellen.. får vell bare skru opp faenskapet å se ka som e galt da!:P hehe ;) noen som melder seg?

850GLTsilver
02/10/12, 18:08
Passert på å tette igjen eventuelle ekstra hull i toppen av den fella?
Leveres som regel med to koblinger på toppen, hvor den ene som oftest ikke skal brukes.

kjetil850
02/10/12, 18:28
Passert på å tette igjen eventuelle ekstra hull i toppen av den fella?
Leveres som regel med to koblinger på toppen, hvor den ene som oftest ikke skal brukes.

Var 2 koblinger oppå oljefella ja. begge er tettet. følte liksom ikke får å skru opp igjen. litt mye arbeid!:p

850GLTsilver
02/10/12, 18:33
Begge tettet?
Skal gå slange/rør fra den ene koblingen og bort til innsuget jo.
Ligger den slangen åpent der nede da eller?

kjetil850
02/10/12, 19:19
Begge tettet?
Skal gå slange/rør fra den ene koblingen og bort til innsuget jo.
Ligger den slangen åpent der nede da eller?


Begge skal være tettet ja. Men må kanskje bare ta av manifolden og sjekke osv. hva som er gjort der. eller er det noen enklere måte å finne det ut på?

kjetil850
02/10/12, 19:44
Begge tettet?
Skal gå slange/rør fra den ene koblingen og bort til innsuget jo.
Ligger den slangen åpent der nede da eller?


Begge skal være tettet ja. Men må kanskje bare ta av manifolden og sjekke osv. hva som er gjort der. eller er det noen enklere måte å finne det ut på?

850GLTsilver
02/10/12, 19:52
Du kan jo se om du ser det røret som skal gå fra fella og bort til innsuget er der.
Røret skal ende opp oppe ved den trommelen der gasswiren lander der fremme. Dersom det er motor med gasswire da.
Er en liten kopp som inneholder flammefella.
Vet en del driver og tetter denne veivhusventilasjonen, men det er i grunnen ingen god ide.

kjetil850
02/10/12, 19:55
Du kan jo se om du ser det røret som skal gå fra fella og bort til innsuget er der.
Røret skal ende opp oppe ved den trommelen der gasswiren lander der fremme. Dersom det er motor med gasswire da.
Er en liten kopp som inneholder flammefella.
Vet en del driver og tetter denne veivhusventilasjonen, men det er i grunnen ingen god ide.

Får sjekke imorgen jeg da :) takk for svar :D