PDA

Vis full versjon : hvit/grå røyk fra 850 2lturbo 96



lilleulv
01/05/10, 09:47
Hei

har fått litt grå/hvit røyk ut av eksosen, akkurat i det gassen slippes, både ved trilling å gearskift, kan også kommer ved hardere pådrag, noen som har noen ideer?? kan ikke se at den bruker noe kjølevann, å ikke mye olje heller,
bilen har for ikke lengesiden vært på verksted å fått byttet veivhus vent, da denne va tett å intercooleren va full av olje,,

turboen som har gitt seg,,:confused:

bilen har 236000 på telleren.

_s90r_
01/05/10, 10:38
kunne høres ut som toppakning..

lilleulv
01/05/10, 12:50
BINGO,,,,,

ja den har ikke trykket kjølevann tidligere, men det gjorde den nå, så da er det bare å riiiiive opp å bytte da, åssen er de toppene,,? sprekker de lett??
å ka det vill koste å bytte topp i tillfelle?

_s90r_
01/05/10, 19:28
gode topper. bytt toppakninga. Den er sikkert iorden toppen.

Husk at du "må" ha spesialverktøy for og montere topp/toppdeksel igjen. Anbefaler ikke å ikke bruke det for og si det sånn.

lilleulv
01/05/10, 20:04
ja har hørt rykter om at det trengtes, skal snakke litt med en jeg kjenner som er lærer på bil linja, han tar den nokk med å fikser den,

ser at turboen presser ut olje i gjennom tettinga, er det bare å kjøpe seg en orginal turbo, eller er det noe som er bedre egnet?? har ikke planer om å trimme vette av den,,,

Folkvord
01/05/10, 20:52
du trenger ikke spesial verktøy til det, går lige fint uden:D har aldri brukt det eg og har gjort det på 12 motorer uten spesial verktøy

_s90r_
01/05/10, 21:27
du trenger ikke spesial verktøy til det, går lige fint uden:D har aldri brukt det eg og har gjort det på 12 motorer uten spesial verktøy

ja, men når du skal gjør det 1 gang til på noen av di 12 motorene så begynner gjenga og skreike og større fare for lekasje siden du ikke får gjevnt press rundt om.

Mye billigere og ta seg tid til og bruke verktøyet som trengs.

Kjell V70
02/05/10, 07:22
Jeg har heller aldri brukt spesialverktøy. trenger jo ikke det, er ikke så himla vanskelig å montere en sånn topp... momentnøkkel og snekkervinkel, regner ikke jeg som spesial-verktøy:)

_s90r_
02/05/10, 23:17
nei man trenger ikke det.. men når du har hatt av lokket en 5 ganger så begynner gjengene til skruene og ta kvelden.. For dem er ikke beregnet for og dra med seg lokket når en skal presse kammene ned.. dem er bare for og holde fast..