PDA

Vis full versjon : 240 1975 bygd om til lh2,4 og b230FT dør ved full gass.



Sondre93
24/09/12, 19:52
Har nett fått gong på 240en etter ombygning til innsprøytning(lh2,4) og turbo(B230FT). Bilen går heilt fint på lavt turtall og starter som den skal. Men ved full gass begynner den å hakke og smelle i potta. Sliter også med "pottsmell" visst eg slepp gassen og triller av gårde. Pluggene var ganske kvite, skal kjøpe nye imorgo for å sjå om det kanskje hjelper litt. Fordeler og kabler er nye, det hjalp litt sammenlignet med di gamle.

Bensinpumpa er av typen Bosch 044, så den bør vell være stor nok? Kan det være at tankpumpa ikkje holder følge? kjøpte komplett tank med armatur frå ein nyere 240 med lh2,4.

Bilen kan fint ruses på tomgang, merker at den dauer bitte litt ved kjapp rusing på varm motor, men det er i fart probleme kommer.

Har tatt diagnose, men får ikkje opp noken feil, ikkje ein gong lamda...

På forhånd takk for svar:)

BlåFare
24/09/12, 21:05
sjekka tenninga?
høres ut som feil tenningspunkt.

Sondre93
25/09/12, 15:20
Kan jo kanskje være det, men har sett over det flere ganger. Skal prøve å få lånt meg ein tenningslampe og sjå. Men synes det er rart siden bilen går fint visst eg er forsiktig på gassen. Har også prøvd å justere fordeleren fram og tilbake uten noe særs forskjell...

Mr. Nilsen
25/09/12, 20:26
Kan jo kanskje være det, men har sett over det flere ganger. Skal prøve å få lånt meg ein tenningslampe og sjå. Men synes det er rart siden bilen går fint visst eg er forsiktig på gassen. Har også prøvd å justere fordeleren fram og tilbake uten noe særs forskjell...

Får ikke justert tenninga på LH2.4 med fordeleren, så det er forsåvidt ikke så rart det ikke ble noe forskjell :)

Sondre93
27/09/12, 15:32
Får ikke justert tenninga på LH2.4 med fordeleren, så det er forsåvidt ikke så rart det ikke ble noe forskjell :)

Å ja;) hehe

Nye plugger og bilen funker som en drøm:) Den spyttet bensin ut eksosen i begynnelsen, men det gjekk seg til. Sikkert bare hjernen som måtte tenke litt :)