PDA

Vis full versjon : Min drømmebil



roarrr
30/04/10, 20:03
I mitt hode, har jeg konstruert en Volvo som følgende

Amazon 2 dørs karosseri.
Chassis fra V70 AWD med four-C
Motor er åpent, men motor fra nevnte bil burde gå bra.
Atacama komplett interiør
18 tommers felger, med Amazon-optikk, samme luftehull
Amazon dashbord med liggende:cool: speedo til 300 og V70 konsoll bakover
Taksenket 5 cm, for bedre aerodynamikk
Glatte rutelister og innfelte dørhåndtak
Old School utseende, en sleeper tilgagns.

Kodja
30/04/10, 20:16
brrrr fryyyysninger!!! bygg denne da roar! for alle mennesker i verden sin skyld!!! :D

mamolv
30/04/10, 20:18
høres ut som et fint prosjekt ja, men stiller meg kritisk til innfelte dørhåndtak dersom det er fra 240 du tenker på, vet dem er mye brukt på amazon...
har selv en drøm om å kopiere den amazonen som ble bygd i nord-sverige på begynnelsen av nitti-tallet.med bl.a. suicide-dører, taksenket, cadillac frontfanger og plymouth finner bak...

DieselDriver
30/04/10, 20:20
Han mener sikkert igjensveisede dørhåndtak. Det passer fint på amazon.

roarrr
30/04/10, 20:24
Mnjaa...tenkte nok på nyere Volvo originalhåndtak, pent innfelte.

DieselDriver
30/04/10, 20:47
Hehe litt spesielt. Men hver sin smak

v70awd
30/04/10, 21:36
I mitt hode, har jeg konstruert en Volvo som følgende

Amazon 2 dørs karosseri.
Chassis fra V70 AWD med four-C
Motor er åpent, men motor fra nevnte bil burde gå bra.
Atacama komplett interiør
18 tommers felger, med Amazon-optikk, samme luftehull
Amazon dashbord med liggende:cool: speedo til 300 og V70 konsoll bakover
Taksenket 5 cm, for bedre aerodynamikk
Glatte rutelister og innfelte dørhåndtak
Old School utseende, en sleeper tilgagns.

He he begynner å bli sugen på et skikkelig prosjekt igjen Roar?

roarrr
30/04/10, 22:31
Er faktisk det, men dette har grodd i hodet over flere år, og blir nok aldri en realitet, men knakende kjekt hadde det vært.
Et retro bygge, med stor R

M.Engelsen
30/04/10, 22:52
Hva venter vi på? :)

gaupe
30/04/10, 23:40
eksteriørfarge? understellet blir nok det vanskelegaste her.

roarrr
30/04/10, 23:47
Er enig i at understellet blir en utfordring, men alt går nok å løse.
Farge....vel, kunne være noe diskret egentlig, lavasand eller noe sånt.
Har spekulert mye på innredningen, der det klassiske Amazon dashbordet, møter den nye tiden, og alt smelter sammen i en herlig miks.
Et liggende speedo, som går til 300 er aldri feil. Ribbene i dashbordplasten i Amazonen, kunne finnes i detaljer i midtkonsollen. Finnes mye å sette tennene i her....

gaupe
01/05/10, 00:00
Om ein heller tenker på å kjøpe elektroniske demparar frå Bilstein, så får ein nok tilgang til god nok informasjon til at dette ikkje blir ei så stor utfordring.

Testdriver
01/05/10, 12:09
høres ut som et fint prosjekt ja, men stiller meg kritisk til innfelte dørhåndtak dersom det er fra 240 du tenker på, vet dem er mye brukt på amazon...
har selv en drøm om å kopiere den amazonen som ble bygd i nord-sverige på begynnelsen av nitti-tallet.med bl.a. suicide-dører, taksenket, cadillac frontfanger og plymouth finner bak...
Bilder av den? :)

T90
01/05/10, 12:16
Er det denne som er nesten nederst på siden her? http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4333

mamolv
01/05/10, 17:23
Bilder av den? :)
har dessverre ikke lykkes med å finne bilder av den, men har et wheels-blad liggende hvor det er et prosjektbilde av denne bilen, under spalten "i garasjen", eller noe sånt...:pskal se om jeg får svannet inn bildet.


Er det denne som er nesten nederst på siden her? http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4333

den bilen der er bygd av en hansen i namsos tidligere på 90-tallet.er vanlige dører på den, riktignok taksenket da.denne bilen jeg tenker på, er det stooore finner/vinger bakpå.mener de var fra en 57 modell plymouth, altså en slik bil som den i stephen king-grøsseren "christine"..og cadillac frontfanger som ble kortet inn på midten og fronten ble skjøtet på noen cm for å komme i passning med fangeren.

hgnubel
01/05/10, 19:08
I mitt hode, har jeg konstruert en Volvo som følgende

Amazon 2 dørs karosseri.
Chassis fra V70 AWD med four-C
Motor er åpent, men motor fra nevnte bil burde gå bra.
Atacama komplett interiør
18 tommers felger, med Amazon-optikk, samme luftehull
Amazon dashbord med liggende:cool: speedo til 300 og V70 konsoll bakover
Taksenket 5 cm, for bedre aerodynamikk
Glatte rutelister og innfelte dørhåndtak
Old School utseende, en sleeper tilgagns.

Jeg har hatt våte drømmer om noe lignende med P1800-karosseri... men sleeper med 18" felger og taksenk? Njaaa ;)

Men hvordan er det å få skilt på noe slikt, noen spesielle veteranbilregler man kan bruke, eller kan man kun få prøveskilter her i landet?

roarrr
01/05/10, 19:14
Med den tenkte teknikken under skallet, og 4WD pluss mange andre finesser, så forblir det en sleeper, tross 18" og lavere taklinje. I prinsipp er det jo en V70 AWD med annet karosseri.
8 X 18 stålfelger med Amazonens hullprofiler hadde også vært spesielt.