PDA

Vis full versjon : Kva kan vere fornuftigt å bytte for å unngå stopp, 850 95



Agrostar
24/09/12, 15:29
Har ein 855 95 med 2,5 144hk automat som har gått 314 tusen. Har ikkje turt å brukt den på langtur no fordi eg har vore redd for å få stopp midt uti gokk. Bensinpumpa rauk på den for nokon tusen sidan, så den er bytt. Alt ifra rotor til tennpluggar er og nytt. Tenker på å bytte kamakselsensor og bensinrele, men lurde på om det kan vere meir som er fornuftigt å bytte for å unngå at eg blir ståande einplass?

kermitt
24/09/12, 15:38
Om du ikke tørr å bruke den er det ikke like greit å være foruten bekymringen? :p Bare en tanke som slo meg.

PyrionZ
24/09/12, 22:30
Kamakselsensor vil ikke stoppe bilen, tror jeg. Så den trenger du ikke å bekymre deg for. Den vil bare gi deg feilmelding og redusert motoreffekt (nødmodus)
Ihvertfall det som skjedde på bilen min.

mrstfu
25/09/12, 10:34
vet ikke om nødmodusapparatet eksisterer i en 95 850, PyrionZ. med mindre han har automat, selvfølgelig.

kamakselsensor er en slitedel, bytt den like greit mens du er i gang.

edit: så nå at han har automat. tror fremdeles ikke at kamakselsensor har noe med automaten å gjøre.

AleksanderK
25/09/12, 11:55
Jeg kjørte med defekt kamakselsensor. Han jeg kjøpte bilen av sa at han hadde problemer med at bilen stoppet av og til, og da gikk det ti minutt, så kunne han fyre den igjen. Vet ikke om dette var pga den sensoren, men jeg har aldri opplevd at min har stoppet.

Agrostar
25/09/12, 20:22
Anten så er folk dårlige til å svare, eller så er det ikkje meir enn tenningsdeler, bensinpumpe, rele og kamakselsensor som skal vere nytt for å unngå stopp altso?

mrstfu
25/09/12, 20:56
av tekniske saker burde det ikke være det, nei. kan være greit å ha med seg en liter riktig olje, litt bremseveske, vann, en meter vakuumslange, litt god teip og ei pakke strips. inspiser kjølevannslanger, ha med deg ekstra sikringer, lufttryksmåler, kontaktspray, WD40, og ei pakke kondomer.

veit aldri hva som skjer.

Øygard
25/09/12, 23:45
Og kanskje eit par skrujern, ei kombinasjonstong, litt hesjastreng og ein kniv i tillegg til de mrstfu nevner. Det er ikkje sikkert det hjelper viss du får motorstopp, men Det kan komma til nytte viss du skulle få andre prpblem når du er på tur. Heilt sikker kan du jo aldri vera på at bilen ikkje stoppar uansett kva bil du har.

Og so bur jo ikkje registerreima vera alt for gammal.

850GLTsilver
26/09/12, 00:02
Gaffatape. Glem aldri Gaffatape. :D

Øygard
26/09/12, 00:11
Ja, litt jallamekk er lov når du står midt uti øydemarka midt på natta:p

ovlov86
26/09/12, 00:21
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1759.jpg

mrstfu
26/09/12, 09:01
Gaffatape. Glem aldri Gaffatape. :D

den er dekket under "litt bra teip". kondomer er vel så viktig. veit aldri hva slags udyr man møter ute i distriktene.

850GLTsilver
26/09/12, 12:08
den er dekket under "litt bra teip". kondomer er vel så viktig. veit aldri hva slags udyr man møter ute i distriktene.

Ville blomster i veikanten og slikt mener du?
Har mye bra tape her som ikke er gaffa jeg.

mrstfu
26/09/12, 12:51
"Bra teip" er et generelt begrep, og dekker, som forventet, bra teip. inkludert gaffa og det du måtte finne på å produsere frem fra låven din.

og med udyr siktet jeg først og fremst på distriktsfaunaen, ikke floraen.

850GLTsilver
26/09/12, 18:02
"Bra teip" er et generelt begrep, og dekker, som forventet, bra teip. inkludert gaffa og det du måtte finne på å produsere frem fra låven din.

og med udyr siktet jeg først og fremst på distriktsfaunaen, ikke floraen.

Ulv og sånt mener du? De er så snille så.

mrstfu
26/09/12, 19:01
Går vel mer over mot våryr storfe, og purker på vift.