PDA

Vis full versjon : KIR-Nøkkel til v70 01-04



marhaugen91
23/09/12, 23:42
Noen som har bygd om fra vanlig nøkkel til kir typen, som kan forkalre litt mer om dette, hvordan det er med programering av kretskort hvis dette går?
Selve nøkkelen bør jo passe med tanke på oppsliping av evnet og "parring" av selve nøkkelen?
Det er altså snakk om tidligere modeller 01-04 det er snakk om da :-)

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

boris2k
24/09/12, 01:23
Gjorde dette med ene nøkkelen min...
Kretskortet flytter man enkelt over fra gammel fjernkontroll til KIR da disse to er helt like, bestilte ferdig slipt emne til KIR hos volvo 1200kr + programering av nøkkel mot startsperre 800kr.

marhaugen91
24/09/12, 10:33
Hvordan er det da å bestille fra usa/ebay ?

Tapatalk 2

MadAss
24/09/12, 17:15
Hvordan er det da å bestille fra usa/ebay ?

Tapatalk 2

Ikke å anbefale da det ofte er forskjellige frekvenser og andre ulikheter i forhold til region

FroBe
24/09/12, 17:57
Nøkkelemne er like mellom Europa og USA, og de kan graveres hos en bedre låsesmed. Transponderen er det kanskje mulig å grave ut og flytte fra original til ny nøkkel, dermed kan man spare programmering?

Å kjøpe en brukt fjernkontroll er bortkastede penger med mindre man får med original pose med strekkode/kodenummer, uten dette kan Volvo ikke programmere fjernkontrollen til bilen.

Selv kjøpte jeg en billigere splitter ny fjernkontroll på eBay, men jeg har US-importert bil. Vet ikke om frekvensene er forskjellig, men hvis partnummeret stemmer skal de passe.

marhaugen91
24/09/12, 18:22
Nøkkelemne er like mellom Europa og USA, og de kan graveres hos en bedre låsesmed. Transponderen er det kanskje mulig å grave ut og flytte fra original til ny nøkkel, dermed kan man spare programmering?

Å kjøpe en brukt fjernkontroll er bortkastede penger med mindre man får med original pose med strekkode/kodenummer, uten dette kan Volvo ikke programmere fjernkontrollen til bilen.

Selv kjøpte jeg en billigere splitter ny fjernkontroll på eBay, men jeg har US-importert bil. Vet ikke om frekvensene er forskjellig, men hvis partnummeret stemmer skal de passe.

Printkortet skal vel passe over?
Da er de vel bare å programere opp mot startsperra til bilen via nøkkelen som gjenstår og selvfølgelig å slipe opp emnet?
Selv om den kommer fra usa?

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

boris2k
24/09/12, 19:00
Jepp print kort flytter man bare over fra gammel nøkkel. Startsperren er etter det jeg har sjønt en rf-id brikke som sitter i stålet i nøkkelen.
Volvo må ha div. Nr på denne for å kunne legge inn nøkkel mot startsperre.

Så jeg vil anbefale deg å bestille tuppen til KIR nøkkel hos volvo ferdig slipt til din bil. Koster litt men da er du sikker på at det funker. Skallet til nøkkelen kan du jo selvfølgelig kjøpe på ebay :)

Tror kanskje jeg har en link til en how-to på dette på pc'n, så skal sjekke det i løpet av kvelden


Sent from my iPhone using Tapatalk

marhaugen91
24/09/12, 21:15
Jepp print kort flytter man bare over fra gammel nøkkel. Startsperren er etter det jeg har sjønt en rf-id brikke som sitter i stålet i nøkkelen.
Volvo må ha div. Nr på denne for å kunne legge inn nøkkel mot startsperre.

Så jeg vil anbefale deg å bestille tuppen til KIR nøkkel hos volvo ferdig slipt til din bil. Koster litt men da er du sikker på at det funker. Skallet til nøkkelen kan du jo selvfølgelig kjøpe på ebay :)

Tror kanskje jeg har en link til en how-to på dette på pc'n, så skal sjekke det i løpet av kvelden


Sent from my iPhone using Tapatalk

Supert :)
Du har ikke tilfeldigvis delenr på nøkkel evnet?
Eller variere det fra bil til bil?

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

boris2k
25/09/12, 19:06
Skal finne det til deg når jeg kommer meg på dataen ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

boris2k
25/09/12, 22:40
her har du bilde med volvo vo nr. 31253386 og pris på orginal fra volvopartswebstore.com,
Jeg jikk bare inn på volvo å ba om å få denne nøkkelen med nummeret på slipingen til min bil, 1200kr + 800kr for SW. uten rabatter.
Mulig det går ann å få et nøkkelfirma til å slipe den om du får slipekoden fra volvo, dette vet jeg ikke. men blir vertfall en god del billigere :p

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1758.jpg

marhaugen91
25/09/12, 23:40
her har du bilde med volvo vo nr. 31253386 og pris på orginal fra volvopartswebstore.com,
Jeg jikk bare inn på volvo å ba om å få denne nøkkelen med nummeret på slipingen til min bil, 1200kr + 800kr for SW. uten rabatter.
Mulig det går ann å få et nøkkelfirma til å slipe den om du får slipekoden fra volvo, dette vet jeg ikke. men blir vertfall en god del billigere :p

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1758.jpg

Tusen takk, får dra å snakke med volvo da :)

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

Tirfonn
30/09/12, 08:46
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=10253

marhaugen91
01/10/12, 22:36
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=10253

Takk :)