PDA

Vis full versjon : Diesel varmer Volvo 850 TDI



René Fredriksen
23/09/12, 18:39
Hei.
Har en diesel varmer på min 850 Tdi som ikke er sammarbeidsvillig. Når jeg leser manualen og direkte starter den så vil den ikke starte, ikke noe liv i det hele tatt.. Er det noen her som har vært bortig de før?? Ble meget skuffet når jeg stilte den inn i går kveld og håpet på varm bil når jeg skulle ut men var ikke mye varmt der gitt..

Mvh
René

R.G
23/09/12, 19:05
kan det vær fordi det er for varmt ute?

René Fredriksen
23/09/12, 19:42
Var 1+ ute når jeg prøvde så tviler på det. Uansett så skal den jo starte når jeg direkte starter den..

Kjellen
23/09/12, 19:46
Varmkjørt den i løpet av sommeren? Den skal aldri stå ubrukt over lang tid..

Agrostar
23/09/12, 19:48
Høyrer du om den prøver å starte opp eller om det er heilt stilt?

René Fredriksen
23/09/12, 19:54
Det er helt stille når jeg prøver og fyre den opp, var innom Frydenbø idag ( har en kamerat som jobber der) det var ikke lagret feilkoder på den.. Jeg har nettopp kjøpt bilen så jeg vet ikke hvor lenge den har vært defekt.

brynna
24/09/12, 06:08
Har ingen erfaring med varmere fra volvo.

Kan gi deg mine erfaringer med Eberspacher kjørevarmer som står i VW.

Er den villig til å starte skal du høre drivstoffpumpa klikke, og det skal blåse svakt i brennerens eksosrør.

Varmeren skal starte ved +5-7 grader. Et sted i fronten er det montert en tempsensor (bak frontfanger på VW). Den kan kobles sammen for å tvangskjøre varmer. Trenger da ikke 5-7 grader for å få start på varmer.
Har varmer prøvd å starte X antall ganger låser den seg. Grunn til at den er låst er sannsynligvis at det er en feil i varmer. Drivstoffpumpa til varmeren eller tenner.

Har vært borti at varmer har "surna" Korte kjøreturer med mange stopp og start er ikke optimalt for disse.

Nødfix 1: Få låst opp varmer, koble sammen ledninger på tempføler, starter varmeren lar du den gå så lenge den selv vil. (stopper automatisk ved oppnådd motortemp ca. 85 grader.

Starter ikke varmer må du nok overhale tenneren, flammefilter og pakninger. Repsett selges. (ca 800,-)

Feilkoder på varmer registreres ikke på vW

Kall dette generell info om Eberspacher

850GLTsilver
25/09/12, 18:44
Sjekke: Fueltilførsel, overtemperatursikring, gnistplugg og fuelpumpe.

Starter noe av dette? Skal høre klikk og et svakt Frrsss i Ca 5 sekunder etter at du har startet dieselvarmeren.
Ja og surring fra fuelpumpa da.

René Fredriksen
25/09/12, 23:37
Det er helt totalt dødt, ikke så mye som ett relé klikk engang når jeg tvang starter den.. Drev og hørte litt rundt om kring i dag fikk en kompis til og tvang starte men helt dødt, kan jo nesten virke som pumpe er defekt da... Ringte Volvo og pumpen er utgått, er det muligt og koble opp en gammal bensin pumpe jeg har liggende eller må jeg ha spesial pumpe...??

Aldring skrudd på diesel varmere før... Så totalt grønn på de..

Mvh
René F

850GLTsilver
26/09/12, 00:00
Totalt dødt?

Ville bedt om å fått skjema på den jeg, og leita opp en mulig overtemperatursikring før jeg gikk løs på pumpa.

brynna
26/09/12, 07:14
Det er helt stille når jeg prøver og fyre den opp, var innom Frydenbø idag ( har en kamerat som jobber der) det var ikke lagret feilkoder på den.. Jeg har nettopp kjøpt bilen så jeg vet ikke hvor lenge den har vært defekt.

Regner med du har en Ardic-varmer som sitter midt under bilen.

Det opprettes ikke feilkoder i bilens diagnosesystem på brenner/varmer.

Diagnoseapparat må kobles direkte til brennerens elektriske kobling

Vet ikke hvor du bor i landet , men følg linken som er vedlagt og ta en tlf til dem
http://www.flissundet.no/public.aspx?pageid=35732

Mauser
27/09/12, 20:53
Ringte Volvo og pumpen er utgått, er det muligt og koble opp en gammal bensin pumpe jeg har liggende eller må jeg ha spesial pumpe...??



Du må ha pumpe som er tilpasset varmeren. Den pulser drivstoffet, styrt fra styringsenheten som sitter i brenneren. Hva er modellbetegnelsen (står på selve brenneren)?

René Fredriksen
27/09/12, 22:42
Totalt dødt?

Ville bedt om å fått skjema på den jeg, og leita opp en mulig overtemperatursikring før jeg gikk løs på pumpa.

Drev og målte littegrann under der i dag, og var dårlig med spenning... meste jeg klarte og lokalisere var 2.97 volt ( ja batteriet i bilen er OK :P ). ikke noe serlig forskjell når den ble slått "på" heller.. ligger det en sikring eller noe til diesel varmeren ett eller annet sted? Fant ingen sikring under ved brenneren, og det er ingen ting i motor rommet heller som har med brenneren å gjøre... (utenom vann rørene da)


Mauser..... jeg skal se om jeg får krøpe under i morgen og sett, så innlegget ditt litt i seneste laget :)

850GLTsilver
28/09/12, 00:12
2.97volt er i minste laget ja.
Kjenner ikke disse varmerne så alt for godt, men det er lov å anta år det sitter en gjennomirret sikringsholder et eller annet sted. Prøv å følge ledningene fra varmeren så dukker det nok opp noe.
Er den originalmontert så finnes det nok noe slikt under hanskerommet et sted ville jeg tippet. Er en del forberedte fester og releholdere der.