PDA

Vis full versjon : Ustabil radio



Tace
23/09/12, 09:17
Gjelder en radio i en 04 V70, der radioen hopper helt villt mellom de lagrede kanalene. Dette kan skje mange ganger på få hundre meter. Så det er ikke et "radiomastbytte". Har lurt på om andre biler kan påvirke min radio men det skjer selv om jeg er ganske alene på veien også. Spurte Volvoverkstedet om dette, dem hadde ikke hørt om dette problemet. Er det noen her som har et tips ?

850GLTsilver
23/09/12, 11:02
Altså mellom Program 1, 2, 3 og så videre? Mellom lagringsposisjonene?

Tace
23/09/12, 12:49
Stemmer, hopper kjappt til 15,16, 8,7....osv. Jeg trykker tilbake, den står stille ei stund for så å hoppe på nytt mellom lagringsposisjonene. En dag skjedde det ca 40 ganger på 1 mil. Neste dag bare 2 ganger på samme strekninga. Er det knappene som fjusker ? Eller internt i radioen eller hva ?

850GLTsilver
25/09/12, 18:57
Stemmer, hopper kjappt til 15,16, 8,7....osv. Jeg trykker tilbake, den står stille ei stund for så å hoppe på nytt mellom lagringsposisjonene. En dag skjedde det ca 40 ganger på 1 mil. Neste dag bare 2 ganger på samme strekninga. Er det knappene som fjusker ? Eller internt i radioen eller hva ?

Intern feil i radioen.
Kan være mulig å fikse, men å levere på ordinært radioverksted er vettløst dyrt.
Volvo har bytteordning på en del av radioene, men vet ikke for din radios del.
Finnes et flott radioverksted på Fosser som er billig og tar mot all slags ræl :cool: